مجتبی فردوسی پور در گفت و گوی مستقیم با شبکه تلویزیونی'josat' اردن با تشریح سابقه تاریخی مناسبات دوجانبه ایران و اردن و ایران و جهان عرب، بر ضرورت احترام به حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشورها و حل و فصل اختلافات موجود از طریق گفت و گوهای سازنده تاکید کرد.
وی در پاسخ به سئوال محمد حباشنه، مجری برنامه 'بکل جراءة' (با تمام جرات) پیرامون حضور ایران در بحران سوریه و عراق افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران در هر سطح و محدوده زمانی بر پایه توافقات دوجانبه امنیتی با کشورهای مزبور و به دعوت رسمی نظام ها و حکومت های سوریه و عراق صورت گرفته است و از این رو نه تنها مداخله محسوب نمی شود، بلکه یک اقدام قانونی به شمار می رود.
فرودسی پور، جمهوری اسلامی ایران را بازیگر فعال در حل و فصل بحران های منطقه ای با رویکرد دیپلماتیک و مسالمت آمیز دانست و گفت: نمونه ای از این نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و بین المللی و دوجانبه تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه با پیگیری روند گفت و گوهای آستانه و ژنو است.
وی بیان کرد: ایران از هرگونه طرح و توافق ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به شرط آنکه در چارچوب احترام به حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی و استقلال این کشور باشد، استقبال می کند.
سفیرایران در امان خواستار تلاش فراگیر بین المللی در مبارزه جدی با تروریسم و افراط گرایی شد و در این راستا همه بازیگران منطقه ای و بین المللی را به صیانت و برقراری امنیت در مرزهای مشترک با سوریه فراخواند.
فردوسی پور هرگونه دخالت در روند آینده سیاسی سوریه را رد کرد و خواستار تعیین سرنوشت سیاسی این کشور،‌ از سوی مردم این کشور شد.
وی با اشاره به هم پیمانی رژیم صهیونیستی با گروه های تروریستی و تندور، بحران های منطقه ای را خواست رژیم صهیونیستی در مسیر تامین و تضمین امنیت آن برشمرد و همزمان مبارزه با تروریست تکفیری و تروریسم بین المللی را با بهره گیری از تجارب مقاومت اسلامی علیه اشغالگران، خواستار شد.
یکی از ابتکارهای برنامه 'بکل جراءة' برقراری ارتباط مستقیم مخاطبان با میهمان است و دراین راستا دو شهروند اردنی از استان های جنوبی و مرکزی در تماس با این برنامه، از سیاست های حکیمانه رهبران جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در صحنه بین الملل تمجید کردند و دیپلماسی ایران را هوشمندانه و برخوردار از پشتوانه و اقتدار ملی دانستند.
این دو شهروند اردنی بر لزوم بهره گیری از تجارب دیپلماسی ایران در رفع اختلافات تاکید و اعلام کردند که حضور جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در سوریه و عراق در راستای حل و فصل بحران از طریق مبارزه حق طلبانه با تروریسم تکفیری و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و برخلاف رویکرد دوگانه ائتلاف آمریکایی است.