حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان ؛ با اشاره به حذف برخی رشته‌های دانشگاه آ‌زاد از سوی وزارت علوم و تحقیقات گفت: متأسفانه بسیاری از رشته‌های دانشگاه آزاد واحد زاهدان هم حذف شده و تقاضای مراجعه‌کنندگان به ما این است که وزارت علوم در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

وی با بیان اینکه ما از وزارت علوم انتظار داریم به جای حذف رشته‌های دانشگاهی شرایطی را ایفا کند تا این رشته‌ها  مطابق با چارچوب و ضوابط پابرجا بمانند، ادامه داد: حذف‌ کردن‌ کار بسیار ساده‌ای است و فراهم کردن امکانات و برطرف کردن مشکلات این دانشگاه‌ها از سوی  وزارت علوم اقدام مهم‌تر و با ارزش‌تری است.

نماینده مردم زاهدان در رابطه با شائبه سیاسی بودن این اقدام گفت: معمولا پشت اقدامات دولت انگیزه‌های سیاسی است اما آقای فرهادی با اهداف سیاسی تصمیم‌گیری نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرهادی به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی شد، اظهار داشت: دولت یازدهم گزینه‌های مسئله‌داری را به مجلس معرفی کرد که نتوانستند رأی اعتماد بگیرند و به همین دلیل مجبور شد فرهادی را به مجلس معرفی کند.

شهریاری با ابراز ناراحتی از امکان تغییر و تحول در وزارت علوم و تحقیقات خاطر نشان کرد: ممکن است افرادی مرتبط با فتنه و مسئله‌دار برای وزارت علوم کابینه دوازدهم به مجلس معرفی شوند و فرهادی عزل شود اما امیدواریم که دولت این کار را انجام ندهد و فرهادی همچنان در وزارت علوم بماند.