جهانگیری با استقبال استاندار گیلان، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات استان وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت شد.
معاون اول رئیس جمهوری در سفری 2 روزه به گیلان، از تعدادی طرح های عمرانی بازدید، چند پروژه گردشگری، صنعتی، اقتصادی و زیربنایی را افتتاح و در جلسه شورای اداری استان شرکت می کند.
بازدید از راه آهن قزوین - رشت و نیز مسیر باقیمانده پروژه آزادراه قزوین - رشت، سایت بندری و بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی، افتتاح چند طرح و پروژه صنعتی در منطقه آزاد انزلی و نیز شهرستان صومعه سرا از جمله برنامه های سفر معاون اول رئیس جمهوری به گیلان است.
جمعی از معاونان رئیس جمهوری، وزیران، رئیسان سازمان ها و مدیران عامل بانک های کشور نیز معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.
طبق اعلام محمدعلی نجفی استاندار گیلان، با بهره برداری از این طرح ها که تقریباً تمامی هزینه های آن توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده، برای 929 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی گفت: یکی از هدف های این سفر آن است تا زمینه ای فراهم شود که در شرایط انتقال دولت یازدهم به دولت دوازدهم، کندی در نظام اجرایی و مدیریتی استان و بخش های مختلف اقتصادی و پروژه های عمرانی ایجاد نشود.
در جریان سفر فروردین ماه امسال حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به گیلان نیز از 25 هزار میلیارد ریال پروژه در استان بهره برداری شد.