«عمر قباش»،سفیر امارات متحده عربی در مسکو، اعلام کرد ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه قطر وضع کند. به گفته وی، تحریم‌های جدید  اقتصادی خواهند بود.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و بهانه این کار را حمایت دوحه از گروه‌های افراطی و ارتباط با ایران اعلام کردند.

سفیر امارات در مسکو همچنین اظهار داشت ائتلاف عربی قصد دارد همانند نظام نظارتی غرب درمورد قطر رفتار کند، به این معنی که اجازه  ندهد برخی چهره‌های شناخته شده بصورت محرمانه گروه‌های افراطی را تامین مالی کنند.

کشورهای تحریم کننده قطر 13 شرط برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با این کشور تعیین کرده‌اند که قطع روابط با ایران، یکی از این شرط‌ها است. آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی تلاش کرده‌اند دو طرف درگیری را برای حل اختلافات تشویق به نشستن بر سر میز مذاکرات کنند.

«قباش» در بخش دیگری از سخنانش گفت: اخراج قطر از شورای همکاری‌های خلیج (فارس) تنها تحریم در دستور کار علیه این کشور نیست. تحریم‌های دیگری نیز در حال بررسی هستند.

به ادعای سفیر امارات در مسکو جایگاه فعلی قطر در شورای همکاری‌های خلیج با روح این شورا سازگاری ندارد زیرا این شورا یک سازمان امنیتی و دفاعی است. وی همچنین گفت: یکی از تحریم‌های اقتصادی که برای قطر درنظر گرفته‌ایم، اعلام به شرکای تجاری است تا میان ادامه روابط  تجاری با قطر و یا کشورهای ائتلاف، یکی را انتخاب کنند.

«قباش» در پایان افزود: اگر قطر به درخواست‌های ما عمل نکند، ما با این کشور خداحافظی می‌کنیم و به آنها (قطری‌ها) می‌گوییم در میان ما هیچ جایگاهی ندارند و نیازی به حضورشان نیست.