محمدرضا تابش در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز خدمات جامع سلامت احمدآباد با اشاره به اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی گفت: افزایش سطح خدمات بهداشتی برای تامین سلامت جسمانی و روانی یک جامعه ضرورت دارد و هر کشوری سعی دارد تا با ساماندهی سیاست‌های متعدد اجرایی و آموزشی، سطح بهداشت عمومی را افزایش دهد.

او با تاکید بر ارائه و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد و توسعه زیرساخت ها عنوان داشت: چشم‌انداز حوزه سلامت باید بر محوریت بهداشت استوار گردد که در سال‌های اخیر با سمت‌گیری دولت و تدوین سیاست‌های کلی و کلان ابلاغ شده، این مهم در حال تحقق است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور ادامه داد: سمت‌گیری برنامه ششم نیز تقدم بهداشت بر درمان را تصریح می‌کند که با استفاده از دو طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در پی دستیابی به این هدف است.

نماینده مردم اردکان همچنین با خرسندی از حضور خیرین در نظام سلامت گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت بهداشت و مسئولان استان یزد منعقد شده مقرر است تا نیمی از هزینه‌های نوسازی ۱۶۷ مرکز بهداشتی استان که ۱۸ مرکز آن در شهرستان اردکان واقع شده است، توسط وزارتخانه تقبل گردد و نیمی نیز توسط استان و با کمک خیرین تامین گردد.

تابش ابراز امیدواری کرد با مشارکت بخش خصوصی و خیرین حوزه سلامت شاهد ایجاد، تجهیز و نوسازی مراکز بهداشتی مجهز در سطح استان یزد باشیم.

گفتنی است مرکز خدمات جامع سلامت شهر احمدآباد در مساحت ۸۰۰ متر مربع و با کمک خیر ارجمند حاج عبداله رحمتی ظرف مدت یک سال احداث خواهد شد.