وزیر امور خارجه ایران که به آلمان سفر کرده است عصرسه شنبه(امروز) با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، دیدار «محمدجواد ظریف» و «فرانک والتراشتاین مایر» هم اکنون در حال برگزاری است.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این دیدار دفتر مخصوص میهمانان را امضا کرد. پرچم کشورمان در محوطه کاخ ریاست جمهوری آلمان برافراشته شد.

ظریف پیش از این دیدار با «زیگمار گابریل» همتای آلمانی خود نیز ملاقات کرد و پس از آن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک حضور یافت.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش ظهر روز گذشته (دوشنبه) برای دیدارهای دو جانبه و شرکت در نشست شورای اروپایی روابط خارجی به آلمان سفر کرد.
وی روز گذشته در نشست سالانه 'شورای روابط خارجی اروپا' (ECFR) در برلین، با یادآوری تجربه 'برجام' به عنوان یک راه حل برد - برد، بر ضرورت وجود یک مجمع امنیتی منطقه ای در خلیج فارس برای ترویج گفت وگو تاکید کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین روز گذشته دردیدار با وزیر دارایی آلمان راه های تقویت همکاری های بانکی ایران و آلمان را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار شویبله وزیر دارایی آلمان بر اجرای برجام تاکید و از همکاری های بانکی با کشورمان استقبال کرد. همچنین تلاش بانک های آلمان به منظور راه های تقویت همکاریهای بانکی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و بر آمادگی بانک های آن کشور به منظور تامین اعتبار پروژه های اقتصادی کشورمان تاکید شد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه این سفر برای دیدار و گفت و گو با مقامات ایتالیا عازم رم خواهد شد و با رییس پارلمان ، نخست وزیر و وزیر خارجه ایتالیا دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه و مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی گفت و گو می کند.