محمدرضا تابش روز دوشنبه در سخنان پیش از نماز عید فطر با تبریک این عید سعید و آرزوی برگرفتن توشه ای از ماه مبارک رمضان و طلب آمرزش گناهان از خدای مهربان و بنده نواز و با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و مشارکت گسترده 97 درصدی مردم شهرستان اردکان و 93 درصدی مردمان استان یزد، آنرا مایه مباهات و شایسته سپاسگزاری دانست.
وی عنوان داشت: حضور مردم در عرصه های مختلف از جمله دفاع مقدس، انتخابات و راهپیمایی ها، انقلاب را بیمه می کند و پیام وحدت و همبستگی و اعتبار به نظام را متجلی می سازد که ضمن ارتقای منافع ملی، نقشه های دشمنان را نیز نقش بر آب می کند.
تابش تصریح کرد: باید قدردان حضور سخاوتمندانه مردم در صحنه های مختلف بود که علیرغم کژی ها و کاستی ها در جامعه، نقدها و انتقادات، مطالبات و خواست های اجابت نشده، چون انقلاب و نظام را از خود و در خدمت خویش می بینند، در عرصه حضور تاثیرگذارشان را متجلی می سازند.
وی ادای دین به مردم را با خدمت صادقانه و مجدانه به آنان میسر دانست و با اشاره به مواردی که مجموعه حاکمیت باید به آن اهتمام داشته باشد گفت: تامین حقوق اساسی مردم، تحقق شعارهای انقلاب، عدالت و آزادی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور، اشتغال جوانان و امنیت جامعه از اهم موضوعات مورد انتظار مردم است.
نماینده مردم اردکان ادامه داد: امیدوارم رئیس جمهور منتخب نیز با انتخاب وزرایی کاردان و متعهد و متدین و پاکدست، چرخ اداره کشور را سرعتی افزون بخشد و با کمک قوای مقننه و قضائیه بتواند خدمات شایسته تری به مردم که ولی نعمتان ما هستند ارائه دهند و اسباب رضایتمندی همه اقشار خصوصا جوانان که آینده سازان کشور و نظام هستند را فراهم آورد‌.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس به تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و عنوان داشت: ایران عزیز به مدد روح قدسی حضرت امام (ره)، مقاومت و پایداری و نقش آفرینی هوشمندانه مردم و تدبیر و خردمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به یک قدرت بلامنازع منطقه ای و قدرت تاثیرگذار در معادلات بین المللی تبدیل شده است.
تابش تاکید نمود: ماهیت استکبار ستیز و مظلوم پناه جمهوری اسلامی در تضاد با هویت استکباری و استعماری و استبدادی قدرتهای جهانی و دنباله های ضعیف و زبون آنها در منطقه است‌ و اگر امروز آمریکا و اسرائیل و عربستان عملا و عریان، مثلث زر و زور و تزویر علیه جمهوری اسلامی ایجاد نموده اند و برخی کشورهای منطقه به تروریست های تکفیری و داعش برای انجام عملیات انتحاری در ایران از جمله حوادث اخیر مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی چراغ سبز نشان می دهند حاکی از استیصال آنها در مقابل تاثیرگذاری انقلاب در منطقه است.
وی تصریح کرد: تحریم های کنگره آمریکا نیز از همین سنخ است که البته مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات عید فطر با طرحی سنجیده و مقتدرانه در مقابل نقض حقوق بشر و حمایت آمریکا از تروریسم و مقابله با اقدامات ماجراجویانه و مداخله گرایانه این کشور در سایر کشورها، واکنش نشان خواهد داد همچنان که موشکهای قدرتمند سپاه بر قلب اتاق عملیات داغ در دیرالزور نشست، پیام آشکاری بود که این ملت برای حفظ امنیت ملی محکم ایستاده است.
تابش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما، انقلاب کلام بود اظهار داشت: ما با تکیه بر منطق و عقلانیت و بر اساس سه راهبرد مورد توصیه مقام معظم رهبری ؛ عزت و حکمت و مصلحت، شرایط منطقه و دنیا را هوشمندانه رصد می کنیم و اهل تعامل و مذاکره و گفتگو و نرمش قهرمانانه هستیم اما در حفظ منافع ملی و امنیت کشور از همه اهرم ها و امکانات استفاده خواهیم نمود و قطعا همه جناح ها و گروه ها و آحاد ملت نیز یکپارچه و متحد پشتیبان مجموعه حاکمیت و نیروهای مسلح خواهند بود.
عضو شورای پول و اعتبار همچنین درخصوص مشکلات موسسات مالی و اعتباری گفت: ضعف هایی وجود داشته و نظارت های موثرتری بایستی صورت می گرفت و البته مردم نیز باید دقت بیشتری می کردند اما امروز عزم نظام برای ساماندهی صندوق ها و موسسات مالی جزم شده و از همه اهرم ها برای حمایت از مردم و حفظ حقوق شان استفاده خواهد شد.
نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات مرتبط با شهرستان اردکان پرداخت و اظهار داشت: اردکان در سایه الطاف الهی و مساعدت مسئولان گرانقدر کشوری خصوصا دولت محترم و مدیران استانی، تلاش مجموعه مدیریتی شهرستان، راه ترقی و توسعه را به سرعت طی می کند و تلاش همه نیز بر حرکت در مسیر توسعه ای متوازن و همه جانبه در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متمرکز است البته ضعف ها و کاستی هایی هم وجود دارد که باید نقاط قوت را تقویت کنیم و ضعف ها و کاستی ها را مرتفع نمائیم.
تابش به چند اقدام و طرح های در دست اقدام برای شهرستان اردکان اشاره نمود و گفت: عملیات اجرایی پروژه آزادراه اردکان-مهریز با اعتبار 350 میلیارد تومان با مشخص شدن پیمانکار، در آینده ای نزدیک آغاز می شود و سعی داریم تا مطالعات قطار شهری نیز در کنار این آزادراه انجام گیرد.
به گفته وی همچنین دو خطه شدن راه آهن بافق-یزد-اردکان با اعتبار 700 میلیارد تومان با پیشرفت 85 درصد در دست اجرا است، پروژه های نیروگاه پانصد مگاواتی و فولاد چادرملو با اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد تومان در مرحله راه اندازی آزمایشی می باشد که انتظار داریم با حضور رئیس جمهور افتتاح گردد، افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب شهرستان از 15 هزار مترمکعب به 45 هزار و پانصد مترمکعب و پروژه های مختلف در حوزه فرهنگ و آموزش و محیط زیست از جمله این موارد است.
نماینده مردم اردکان همچنین به پیگیری مجدانه برای جذب اعتبارات ماده 55 اشاره کرد و گفت: 37 میلیارد تومان از این محل جذب استان شده است که بخش عمده آن طبق قانون برای شهرستان اردکان می باشد و پروژه های بسیار خوبی نیز در بخش عمران شهری و روستایی و فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده است.
تابش در پایان با یادی از علما و بزرگان این دیار و تقدیر از ائمه جمعه اردکان و احمدآباد و عقدا و تشکر از مردم و مسئولان شهرستان، سخنان خود را با دعا برای ظهور امام زمان(عج) به پایان برد.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.