سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به مسائل فرهنگی کشور اظهار داشت: دشمنان کشور را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسائل مختلف مورد آزمایش قرار دادیم و دریافتیم که آنها با دشمنی خود قصد دارند مانع رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی شوند.

وی افزود: دشمنان ایران با انقلاب اسلامی که مغایر با منافع آنهاست، مخالف هستند از این رو جنگ، ترور، تحریم و تهدید را در جمهوری اسلامی ایران بوجود آوردند.

اکرمی با بیان اینکه یکی از ابعادی که دشمن قصد دارد به آن آسیب وارد کند، حوزه فرهنگی است، گفت: باید با تفکر و تلاش در حوزه فرهنگی به خوداتکایی و خودگردانی در ابعاد مختلف بپردازیم البته راه برخورد با ایده‌های دشمن آن است که فرهنگ را از درون خانواده ترویج دهیم و نهایتا به این مسئله در مراحل عالی‌تر و در دانشگاه‌ها توجه کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) اولین اقدامات خود را در حوزه فرهنگ آغاز و یک محیط عقب مانده ارتجاعی را به محیطی آزاد و مستقل تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: با حفظ اتحاد و انسجام  تلاش مجدانه دشمن ناکام می‌ماند و ما به اهداف مختلف خود حتی در حوزه فرهنگی دست پیدا می‌کنیم.