کاظم جلالی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که همه نظرات و دیدگاه‌ها در داخل جامعه مبتنی بر احترام مطرح شود و انتقادات به مسئولان توام با بی‌احترامی نباشد. به طور نمونه زمانی در مجلس به یکی از مسئولان بی‌احترامی شد که رهبر معظم انقلاب هیئت رئیسه و جمعی از نمایندگان را خواستند و با تذکری تاکید کردند که نباید این اتفاق بیفتد.

وی افزود: از طرف دیگر بر اساس تعالیم اسلام، اخلاق باید محور و رکن جامعه باشد؛ بنابراین بی‌حرمتی به مسئولان عالی کشور به خصوص رئیس‌جمهور حرکت بسیار زشت و زننده‌ای است. آن هم رئیس‌جمهور منتخب که با رای بالای مردم انتخاب شده و هنوز جوهر آرای مردم خشک نشده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نحوه برخورد با رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس را حرکتی بسیار زشت، زننده و مذموم دانست و گفت: روز قدس روزی است که باید به دور از هرگونه حاشیه‌پردازی همه آرمان مقدس فلسطین را پیگیری کنیم؛ لذا این حاشیه‌سازی ها توجیهی ندارد. لازم است دستگاه‌های امنیتی این افراد را شناسایی کرده و دستگاه قضایی نیز برخورد جدی داشته باشد تا شاهد چنین اتفاقاتی آنهم در روزهایی با این عظمت نباشیم که تنها به نشان دادن انسجام ملی نیاز دارد. نه اینکه عده‌ای حاشیه‌پردازی کنند.