کمال دهقانی در واکنش به حواشی راهپیمایی روز قدس و توهین عده‌ای به رییس جمهور، گفت: متاسفانه در طول سالیان گذشته برخلاف فرمایشات و تاکیدات رهبری با چنین حوادث و اتفاقاتی مواجه هستیم؛ چون مقام معظم رهبری بارها به صراحت چنین اقداماتی را محکوم کرده و با نهی آن تذکر داده‌اند.

وی افزود: باید با افرادی که خودسرانه این اقدامات را انجام می‌دهند برخورد شود؛ چون روز قدس روز وحدت و انسجام است و این اقدام باعث می‌شود که پیام اشتباهی به جهانیان بفرستیم و حضور پرشکوه مردم تحت الشعاع این گونه اقدامات قرار گیرد.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: پیام روز قدس در راستای انسجام وحدت جهانی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با اسرائیل اشغالگر قدس است، اما اتفاقاتی همچون توهین به رییس جمهور این اتحاد و انسجام را تخریب کرده و تحت الشعاع قرار می‌دهد؛ اقدامی که بر خلاف مصالح و منافع عمومی کشور است و یقینا باید دستگاه قضایی با آن برخورد کند.

دهقانی در عین حال گفت: در کنار برخورد دستگاه قضایی باید اینگونه اقدامات به یک ضد فرهنگ تبدیل شود؛ یعنی مردم، مسئولان، روحانیون و تمامی آحاد مردم از اینگونه اقدامات تبری جسته و با آن مخالفت کنند. در این شرایط این موضوع خود به یک ضد فرهنگ تبدیل شده و دیگر عده قلیلی به خود اجازه انجام چنین کارهایی نمی‌دهند.