علی طیب‌نیا تصریح کرد: دنیا شاهد حضور باشکوه قاطبه مردم عزیز کشورمان در راهپیمایی روز قدس برای اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دعوت از همه کشورهای اسلامی به وحدت و برادری در برابر دشمن مشترکمان یعنی صهیونیست‌ها بود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه‌تر از سال‌های پیش برگزار شد و ایران اسلامی به عنوان أم‌القرای جهان اسلام منادی وحدت، برادری و بیداری جهان اسلام در دیده جهانیان ظاهر شد.

طیب‌نیا در پاسخ به سوالی درباره توهین عده‌ای به رییس‌جمهور در مراسم روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: متاسفانه رفتارهای دور از نزاکت اقلیتی ماجراجو در هتک حرمت خدمتگزاران ملت و تعرض به رییس‌جمهور خدوم که مجددا مورد اقبال و اعتماد اکثریت مردم قرار گرفته است، معنای خوبی نداشته و فقط از شیرینی و حلاوت این نمایش بزرگ در کام مردم ما کاسته و مایه خوشحالی و امیدواری دشمنان به‌ویژه صهیونیست‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدامات سبک‌سرانه این افراد نمی‌تواند خللی در عزم و اراده مردم مومن و انقلابی ما به وجود آورد، گفت: خوشبختانه با هوشیاری مردم روزه‌دار، ماجراجویی‌های آنان راه به جایی نبرد و همه یک‌صدا به تقبیح این عمل اقدام کردند.

وزیر اقتصاد در ادامه خواستار برخورد با این جماعت قلیل شد و افزود: نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی لازم است بدون مماشات با این افراد و عوامل پشت صحنه آن برخورد کنند تا خدای ناخواسته شاهد تکرار چنین صحنه‌های دون شأن ملت ایران نباشیم.

طیب‌نیا تاکید کرد: شایسته جامعه دینی و انقلابی ما نیست در روزی که ندای وحدت و برادری در جای جای آن بلند شده است اقلیتی خودسر اینچنین حاشیه‌سازی‌هایی را رقم بزنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سهل‌انگاری در مواردی که پیش از این در جاهای دیگر حادث شد موجب جسارت آنان در برنامه روز قدس بود، ابراز امیدواری کرد که با قاطعیت نهادهای ذی‌ربط این رفتارهای سبک‌سرانه و دور از نزاکت برای همیشه از جامعه ما رخت بربندد.