حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز جمعه در جمع پرشور راهپیمایان روز جهانی قدس در کرج، افزود: رئیس جمهوری ناشی امریکا که نمی تواند مسایل منطقه و جهان را تحلیل کند و گویا نمی داند و اطلاع ندارد که در طول نیم قرن گذشته تمام دستگاه های اطلاعاتی و ظرفیت های دفاعی، سیاسی، اقتصادی و رسانه ای آمریکا برای تضعیف ملت ایران به کار گرفته شده و در 4 دهه گذشته از همه ابزارها برای براندازی انقلاب استفاده شده اما در اقتدار و حرکت ملت ایران خدشه ای ایجاد نشده است.
وی اضافه کرد: دشمنان در جنگ 8 ساله و در جریان هسته ای از همه قدرت خود استفاده کردند، ولی در همه عرصه ها شکست خوردند.
وی بیان داشت: ایستادگی ملت ایران این اقتدار امروز را به ارمغان آورده است ولی هرگز نباید دشمن را نادیده گرفت، زیرا دشمنان اسلام و انقلاب و ملت های منطقه از منافع خود دست برنمی دارند مگر اینکه در مقابل قدرت و اقتدار ملت ها قرار بگیرند.
ابوترابی فرد با بیان اینکه قدرت و اقتدار ملت عراق بود که توانست داعش و تروریست را منکوب کند، گفت: صبر ملت ایران و عراق بود که امروز موجب اقتدار ملت عراق شد.
وی از مهم ترین پیامدهای بسیج امت اسلامی را سیاست کاری سازمان یافته و گسترده و رویارویی با منافع نامشروع امریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
نایب رئیس سابق مجلس افزود: رژیم صهیونیستی نماینده ایالات متحده و نظام سلطه در منطقه جنوب غرب آسیا و جهان اسلام است و امتی که مقابل نظام سلطه ایستاده باید غده سرطانی اسراییل را از برابر خود بردارد.
ابوتوابی فرد ادامه داد: مهم ترین عامل اقتدار سیاسی امروز ملت ایران تقابل نظام با امریکا و نظام سلطه است که اگر این تقابل نبود امروز این قدرت نداشتیم.
وی با بیان اینکه بعضی این تقابل را مانع حرکت ملت ابران می دانند و به خطا می روند به قدرت دفاعی ایران اشاره کرد و افزود: موشک های ما پشتوانه علمی اش در دانشگاه های کشور است.
نماینده سابق مجلس ادامه داد: اکر در این حوزه سستی رخ دهد یعنی افول قدرت ایران و این قدرت ایران بود که باعث شد نظام سلطه در سوریه و عراق کارایی خود را از دست بدهد.
وی گفت: مهم ترین عامل اقتدار ایران بیعت ملت با امام راحل و افرینش انقلاب و خلق دفاع مقدس بود و سپس بیعت ملت با مقام معظم رهبری است که ایران را در این جایگاه اقتدار قرار داده است.
وی بیان داشت: دانش ایران را تبدیل به این قدرت کرده و لذا رهبری اصرار بر افزایش علمی کشور دارند، زیرا این دانش ماست که توانست قدرت نظامی امریکا را در منطقه و خاورمیانه مهار کند.
ابوترابی فرد به ارتباط بین افراد جامعه با یکدیگر نیز اشاره کرد و بیان داشت: همچنین ارتباط بین تجهیزات و قدرت دفاعی موجب ایجاد یک نیروی دفاعی مقتدر شد که به دفاع از مرزها بپردازند.
وی تاکید کرد که امروز در این جایگاه باید با قدرت حرکت کنیم و به لطف و رحمت الهی مطمئن باشیم زیرا آینده از آن ماست که در این مسیر حرکت می کنیم.
این نماینده سابق مجلس در ادامه با اشاره به اینکه روز قدس نماد صبر جمعی ملت دنیای اسلام در برابر دنیای کفر است، اظهار داشت: امام راحل یک حرکت عظیم را در دنیا مدیریت کرد برای اینکه قدرت دنیای اسلام را در برابر امریکا و رژیم صهیونیستی به نمایش بگذارد.
وی اظهار داشت: امام راحل روز قدس با حضور تمام مردم اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و نظام حاکم مدیریت کرد و پیش برد.
ابوترابی فرد با بیان اینکه جامعه اسلامی با صبر فردی به قدرت دست نمی یابد، بلکه این صبر جمعی است که جامعه اسلامی را مقتدر می کند، افزود: نماز جمعه، حضور پرشکوه در راهپیمایی و حضور تنگاتنگ مردم در پای صندوق های رای نشان از اقتدار و صبر جمعی ملت ایران و نشان این اقتدار برای ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه صبر جمعی جامعه را در مسیر عزت پیش می برد، بیان داشت: مصابره داخلی یعنی که امت اسلام، اهل ایمان و مومنان با همه کاستی ها صبر فردی خود را با صبر جمعی و در کنار هم بودن جبران می کنند.
نایب رئیس مجلس نهم گفت: در صورتیکه ملت در کنار هم باشند ومعاضدت داشته باشند و یک صف واحد داشته باشند می توانند ضعف های خود را با قوت یکدیگر پوشش دهند.
وی با بیان اینکه مصابره به معنای ایستادگی در برابر دشمن است، گفت: مصابره خارجی یعنی جامعه اسلامی و اهل ایمان شما دشمن دارید و هیچ جامعه ای بدون دشمن نیست و یکی از تفکرات انحرافی که در مقطعی رخ داد و به سرعت رنگ باخت این بود که گفتند ما تهدید و دشمن خارجی نداریم در حالی که ما دشمن خارجی داریم که نخستین آن شیاطین هستند.
ابوترابی فرد با اشاره به اینکه باید از شیاطین پرهیز شود، افزود: شیطان بزرگ قدرت های مسلط جهان هستند که جز به آرمان ها و اهداف خود به هیج چیز دیگری نمی اندیشند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیاطین سلطه تمامیت خواه هستند، همانطور که نظام سلطه تصمیم گرفت پادشاه عربستان را کنار بزند و جوانی را که در معرض آسیب ها و شهوات قرار دارد را جای او قرار دهد.
وی گفت: امروز آنچه که بهتر می تواند منافع امریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه پاسداری کند، شاه سلمان پیر نیست، بلکه واگذاری قدرت به این جوان است تا بهتر بتوانند از او بهره بگیرند.
وی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی نمی توانند یک نظام سیاسی مردم سالار را تحمل کنند زیرا آنان در ایران، سوریه، عراق، بحرین و سراسر دنیای اسلام به دنبال یک رژیم دیکتاتوری همچون عربستان هستند زیرا اوست که می تواند منافع امریکا را حفظ کند.