حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه در خصوص ضرورت های زنده نگاه داشتن روز قدس و ادامه راه مقاومت با تاکید بر اینکه اسرائیل سنبل ظلم و اشغالگری است، اظهار داشت: تفکر امام خمینی (ره) یک تفاوت اساسی با دیگر تفکرهای رهبران جهان داشت و این تفاوت آن بود که امام به مردم تکیه داشتند و مردم را به حضور در صحنه دعوت می کردند و این امر را هم در انقلاب اسلامی و هم در مسأله فلسطین و روز قدس شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهمیت سرزمین قدس و مسجد الاقصی برای مسلمانان افزود: مسأله فلسطین برای ما یک مسأله سیاسی نیست بلکه یک مسأله مکتبی و اعتقادی است.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه در جای جای قرآن همواره به مبارزه با ظالمان، اشغالگران و حمایت و پشتیبانی از مظلومان و آوارگان تاکید شده است، عنوان کرد: روز قدس مهم ترین مسأله ای است که می تواند وحدت بین کشورهای اسلامی را حفظ کند و امام خمینی (ره) با دعوت از تمام مسلمانان جهان برای شرکت در روز قدس موجب استحکام وحدت جهان اسلام شده اند.

شیخ الاسلام ادامه داد: اکنون با گذشت ۳۸ سال از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی (ره) شاهد هستیم که این روز هر ساله قوی تر و باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود.

وی با اشاره به شکست های رژیم صهیونیستی در این سال ها در مقابل مقاومت لبنان و انتفاضه فلسطین به حمایت کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس از این رژیم اشاره کرد و گفت: این کشورها نه تنها به لحاظ سیاسی بلکه با تجهیز نظامی نیز به رژیم صهیونیستی کمک کردند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین با تاکید بر اینکه فلسطین هر روز پایدار و مقاوم تر می شود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در روش خود بر حضور ملت ها تاکید داشتند نه نقش دولت ها و در مسأله فلسطین نیز تاکنون شاهد بوده ایم که این ملت ها بوده اند که به مقاومت کمک کرده و همواره پیروز بوده اند.

شیخ الاسلام با اشاره به برنامه ریزی های انگلیس و آمریکا برای ایجاد گروه هایی مانند وهابیت و داعش عنوان کرد: این کشورها با سرمایه گذاری بر روی چنین گروه هایی به دنبال ایجاد اختلاف در جهان اسلام هستند و تلاش میکنند مسأله فلسطین فراموش شود و با به انزوا کشیدن فلسطین این مسأله مهم جهان اسلام را از اولویت خارج کنند.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که رژیم صهیونیستی سرزمین های فلسطین را قطعه قطعه اشغال کرده است ما نیز این سرزمین ها را قطعه قطعه آزاد خواهیم کرد، افزود: اکنون داعش در حال شکست خوردن است و آمریکا تلاش دارد با ایجاد دوستی بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با سفر به این سرزمین ها و پرواز مستقیم از ریاض به سرزمین های اشغالی از بروز اختلافات عربی اسرائیلی جلوگیری کند.

مشاور وزیر امور خارجه در پایان با تاکید بر نقش مردم در زنده نگاه داشتن راه مقاومت و پیروزی کشورهای مردم سالار در منطقه مانند عراق و لبنان تصریح کرد: این ملت ها هستند که سرنوشت کشورها را رقم می زنند نه پادشاهی ها و حکومت های پادشاهی هیچگاه توان مقاومت در برابر مردم را نداشته و نخواهند داشت.