وزیر خارجه قطر حمایت دوحه از گروه‌های تروریستی در سوریه را تکذیب کرد.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی روز پنجشنبه در واکنش به اتهام‌ها علیه کشورش گفت: قطر از هیچ گروه تروریستیِ خارج از توافق بین‌المللی حمایت نمی‌کند.

وی افزود، قطر از تروریسم حمایت نمی‌کند و اتهام دوحه به این کار غیر قابل قبول است.

به گزارش النشره، وزیر خارجه قطر اظهار داشت که کشورش به روابط بین‌المللی احترام می‌گذارد.

بن عبدالرحمان آل ثانی همچنین اتهام‌ها در خصوص حمایت قطر از گروه تروریستی جبهه النصره را رد کرد و ابراز امیدواری کرد که لیست خواسته‌های عربستان و امارات طی دو روز آینده به دوحه تحویل داده شود.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته چهارشنبه گفته بود که لیست مذکور آماده شده است.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با متهم کردن قطر به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده‌اند. همسایگان عرب قطر، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را هم به روی قطر بسته‌اند.

این تنش‌های بی‌سابقه بعد از آن بروز کرد که خبرگزاری رسمی قطر در اظهاراتی منتسب به امیر قطر ایران را «قدرتی بزرگ و ضامن ثبات در منطقه» خواند. قطری‌ها اعلام کردند که خبرگزاری این کشور هک شده بود.

قرار است به منظور کاهش تنش و بازگشت به روابط قبل از بحران خلیج فارس، کشورهای عربستان، امارات و بحرین لیستی از خواسته‌های خود را به قطر ارائه دهند و این کشور به آن‌ها عمل کند.

این کشورها قبل از این نیز لیست سیاه مشترکی ارائه داده و در آن شخصیت‌ها و برخی سازمان‌های قطر را به دلیل حمایت از تروریسم تحریم کردند.