سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنرانی خود به مناسبت ماه مبارک رمضان به موضع منافقانه و سازشکارانه شماری از سران کشورهای عربی و سرسپردگی آنها به آمریکا و رژیم اسرائیل پرداخت و گفت: امروز شاهد هستید که آنها به وفاداری به آمریکا و ائتلاف با اسرائیل و دراز کردن دست (دوستی) به سمت اسرائیل افتخار می کنند و با هم به رقابت برخاسته اند. این امر دیگر مخفی نیست بلکه آشکار و علنی شده است.

وی افزود: آنها برای انجام هر کاری در راستای دوستی با آمریکا یا حرکت به سمت اسرائیل با هم رقابت می کنند.

سید عبدالملک الحوثی گفت: ای منافقان، پیروزی حزب الله در مقابله با اسرائیل براساس محاسبات شما محال بود اما حزب الله پیروز شد و اسرائیل را از لبنان بیرون راند. می دانید چرا این امر براساس محاسبات شما محال بود؟ چون شما در محاسبات خود جایی برای خداوند متعال و یاری او و تکیه به او قائل نبودید.

وی افزود: حزب الله پیروز شد و شکست خفت بار و تاریخی به اسرائیل وارد کرد و این رژیم را از لبنان به یاری خداوند بیرون راند؛ هرچند که در محاسبات شما این امر محال بود.

سید عبدالملک الحوثی گفت: در سال 2006 میلادی نیز حزب الله پیروزی بزرگ و تاریخی و الهی بدست آورد که بسیار مهم و سریع بود. در طول 33 روز توانست شکست بزرگ و سنگینی به اسرائیل وارد کرده و جلوی اشغال مجدد لبنان یا اشغال مجدد بخشی هایی از آن را بگیرد. اسرائیل نه تنها نتوانست حزب الله را از بین ببرد بلکه به شکست خود اذعان کرد.

رهبر جنبش انصار الله تاکید کرد: آمریکا نیز شکست های بزرگی بعد از آن در عراق به دست مقاومت این کشور متحمل شد و در برابر کشورهای مستضعف شکست خورد.

وی با اشاره به سران سازشکار و سرسپرده عرب به آمریکا و رژیم اسرائیل گفت: آنها با همه امکانات خود تلاش می کنند تا همه امت اسلامی در برابر آمریکا و اسرائیل سرتعظیم فرود بیاورند.

سید عبدالملک الحوثی افزود: آنها هر صدایی را که علیه سلطه گری آمریکا و اسرائیل بلند می شود، خارج از چارچوب امت اسلامی قلمداد می کنند و می گویند که تو باید از بین بروی و باقی ماندن تو در جهان عرب و دنیا صلاح نیست و تو انسان بسیار خطرناکی هستی که باید از هستی برچیده شوی. آنها با هر گونه صدای مخالف با آمریکا و اسرائیل به شدت دشمنی می کنند.

وی خطاب به این سران سازشکار گفت: ما امتی مسلمان هستیم که دشمنان آشکاری داریم. آمریکا دشمن امت اسلامی است و تلاش می کند که بر ما سلطه یابد. آنچه آمریکا از نظر سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در عراق و افغانستان و سراسر جهان اسلام انجام داده و می دهد، برکسی پوشیده نیست. حمایت مطلق آمریکا از اسرائیل برکسی پنهان نیست. اسرائیل دشمنی آشکار و واضح است. بگذارید موضعی درست برخاسته از دین و اخلاق و ارزش های خودمان اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به ناراحتی سران سازشکار عرب از پیروزی حزب الله گفت: ببنید آنها از پیروزی حزب الله در رویارویی با اسرائیل و پایداری غزه در مقابله با اسرائیل در دو جنگ 2014 و 2008 میلادی ناراحت هستند. آنها وقتی امت اسلامی در مشکلات باشند، خوشحال هستند. آنها بدنبال مشکل تراشی در درون صفوف امت اسلامی هستند و فعالیت های خرابکارانه دارند و ما نباید درقبال این اقدامات آنها سکوت کنیم.