"الیاس حضرتی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به لزوم برگزاریراهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: استراتژی انقلاب اسلامی در جهت توجه آحاد ملت‌های اسلامی به یک نقطه خاص که همانا فلسطین بوده است زیرا این امر درد مشترک همه مسلمانان و حتی آزادی‌خواهان ظلم‌ستیزی بوده که هیچ گونه تعدی را نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: فلسطینیان به عنوان ملتی آواره کشورشان در روز روشن به صورت آشکار مورد تصرف صهیونیسم قرار گرفت و اکنون بیشتر از شصت سال است که تحت فشار سنگین از کشور خود رانده شده‌اند.

حضرتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در همان ابتدای انقلاب بر این موضوع اشاره و تاکید داشت که هرگونه تجاوز از دید ما محکوم است و مردم فلسطین باید به دور از نوع مذهب و گرایش فکری در تعیین سرنوشت کشورشان دخیل باشند و هیچ گونه راه حل دیگری برای این معضل وجود ندارد.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان داشت: احیای حق فلسطینیان تنها با اتحاد مسلمانان میسر می‌شود، از همان ابتدای انقلاب امیدی به سردمداران ممالک اسلامی وجود نداشت زیرا اکثرا جزء عناصر وابسته و به دنبال معامله با رژیم صهیونیستی و غرب هستند تا بر مسند قدرتشان باقی بمانند.

وی ادامه داد: معتقدم ما به عنوان کشوری که پرچم مبارزه با تروریسم را به دست داریم و زخم‌خورده آنها هستیم تنها به عنوان صادق‌ترین کشور در این مبارزه قدم گذاشته‌ایم و باید تلاش کنیم تا تمام مردم ایران از هر نژاد و مذهب در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور در راهپیمایی ضمن دفاع از فلسطین، از مظلومیت و انسانیت نیز حمایت می‌کنند و بر همه گروه‌ها و جناح‌ها واجب است تا با دادن بیانیه و حمایت خود مانند سال‌های گذشته تصویر عظیمی از مبارزه ملت ایران با هرگونه ظلم و جور و تجاوز به نمایش بگذاریم.