سرگرد مصطفی نوروزی افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: در تحقیقات نخستین پلیس مشخص شد فرد ناشناسی با درج آگهی فروش سلاح شکاری در شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از این شهروند کرده است.
این مقام انتظامی بیان کرد: سرانجام درتحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا متهم در شهرستان اراک شناسایی و دستگیر شد.
سرگرد نوروزی خاطر نشان کرد: متهم در بازجوdی پلیس به فریب شاکی از طریق درج آگهی فروش سلاح شکاری در شبکه های اجتماعی و دریافت مبلغی تحت عنوان بیعانه اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.
سرگرد نوروزی از شهروندان خواست در صورت مشاهده پیام هایی با مضمون خرید کالا در قبال دریافت وجه از سوی افراد مختلف در شبکه های اجتماعی، ابتدا از صحت پیام های دریافتی اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به ارسال واریز مبالغ پیشنهادی به حساب فروشند گان اقدام کنند.

** سارق دوچرخه ها در اراک دستگیر شد
رئیس پلیس اگاهی استان مرکزی از دستگیری سارق دوچرخه ها و اعتراف به پنج فقره سرقت در شهرستان اراک خبر داد.
سرهنگ سید نورالدین حسینی افزود: با ارجاع پرونده هایی از سرقت دوچرخه از مجتمع های مسکونی شهر اراک، تیمی از ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی برنامه ریزی لازم برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را آغاز کردند.
وی ادامه داد: سرانجام در انجام تحقیقات میدانی، کارآگاهان موفق شدند سارق مورد نظر را شناسایی و دستگیر کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی بیان کرد: متهم تحقیقات، با مشاهده مدارک به ارتکاب سرقت دوچرخه در شهرستان اراک اعتراف کرد و دوچرخه های کشف شده با هماهنگی دستگاه قضایی به مالباختگان تحویل داده شد.
سرهنگ حسینی گفت: متهم دستگیر شده،پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی در پایان از مردم خواست، همواره هشدارهای راهبردی پلیس را برای پیشگیری از وقوع سرقت های گوناگون و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده قرار دهند.

** طرح تابستانه پلیس در استان مرکزی آغاز شد
رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: طرح تابستانه پلیس برای تشدید تامین امنیت ترافیکی محور های مواصلاتی استان از اول تیر ماه در سراسر استان مرکزی آغاز شد.
سرهنگ ایرج کهریزی افزود: همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفر های تعطیلات تابستانی طرح تشدید تامین امنیت ترافیکی محور های مواصلاتی استان از اولین روز تابستان و همزمان با سراسر کشور در استان آغاز و تا پایان تعطیلات تابستان ادامه می یابد.
وی ادامه داد: در این طرح با متخلفان مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله تخلفات حادثه ساز سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، حرکت در حاشیه سمت راست جاده ها، رعایت نکردن حرکت بین خطوط، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و نداشتن کلاه ایمنی موتورسیکلت سوران قاطعانه برخورد می شود.