بخش جمعیت  و اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کردجمعیت جهان هم‌اکنون 7.6 میلیارد نفر است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 20300 به 8.6 میلیارد نفر، تا سال 2050 به 9.8 میلیارد نفر و تا سال 2100 به 11.22 میلیارد نفر برسد.

در این گزارش از افزایش سالانه 83 میلیون نفر به جمعیت جهان با عنوان چالش بزرگ دستیابی به اهداف توسعه پایدار (سال 20300) یاد شده است.

در گزارش سالانه سازمان ملل متحد با نام «چشم اندازهای جمعیت جهانی» نسبت به شتاب رشد جمعیت جهان و چالش‌هایی که این شتاب در راه دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 ایجاد می‌کند، هشدار داده شده است.

افزایش زاد و ولد در کشورهای در حال توسعه جهان یکی از عوامل شتاب بی‌سابقه در رشد جمعیت جهان بوده است. بیشترین رشد جمعیت نیز  در کشورهای فقیر جهان مشاهده می‌شود.

طبق این گزارش، 47 کشور از توسعه نیافته‌ترین کشورهای جهان مسئول این رشد جمعیت خواهند بود که در آنها هر زن بطور میانگین 4 فرزند به دنیا می آورد. در نتیجه این سطح از تولد، تا سال 2050 حدود 2 میلیارد نفر به جمعیت جهان اضافه خواهند شد.

جان ویلموس، مدیر بخش جمعیت سازمان ملل در این باره گفت: نتایج اعلام شده پس از بررسی آمارهای 233 کشور جهان به دست آمده است. در آفریقا جمعیت به شکل فزاینده‌ای در حال رشد است. پیش‌بینی می‌شود نیمی از افزایش جمعیت جهان از حالا تا سال 2050 در همین منطقه اتفاق افتد. در مقابل، پیش‌بینی می‌شود تا چند دهه آینده جمعیت اروپا کاهش یابد.