پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- امروز سالگرد شورش مسلحانه سازمان مجاهدین خلق(منافقین) علیه نظام اسلامی است که در 30 خرداد 1360 و به بهانه عزل بنی صدر رسما رو در رویی با نظام اسلامی را آغاز کردند و به دامان صدام رفتند و از هر کاری از جمله جاسوسی و حمله نظامی به ایران با کمک رژیم صدام دریغ نکردند.

برای یادآوری این روز و خیانت های اعضای این سازمان، فایل صوتی از مکالمه شهید اسدالله لاجوردی با یکی از اعضای این سازمان که به بهانه تخلیه اطلاعاتی با این شهید در سال 1373 و زمان ریاست سازمان زندان ها تماس گرفته بود منتشر می شود.

ادب و متانت و روحیه نصیحت پذیری شهید لاجوردی در این فایل صوتی که بعدها در آرشیو سازمان مجاهدین خلق در عراق به دست آمد و در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت نشان می دهد که آن همه توهین و جسارت که به لاجوردی در تمامی این سال ها شده است چقدر دور از واقعیت بوده است و صرفا برای ترور شخصیت وی این شایعات ساخته شده بود و لاجوردی همواره ادب و جوانمردی را سر لوحه کار خود داشت.

مدت این فایل صوتی در حدود 45 دقیقه است که 5 دقیقه آن به مخاطبین کانال مکتوبات عرضه می شود.

درباره این فایل صوتی لازم به توضیح است که در سال های دهه 60 و  ابتدای دهه 70 تخلیه تلفنی از مسئولان کشور امری عادی بود و از روش های جاسوسی به شمار می رفت که اعضای سازمان مجاهدین خلق از داخل پادگان اشرف با دفتر مسئولین نظام تماس می گرفتند و سعی می کردند اطلاعات مهمی را به دست آورند. این فایل صوتی مربوط به سال 1373 و زمانی می باشد که شهید لاجوردی ریاست سازمان زندان ها را بر عهده داشت و فرد تماس گیرنده مدعی بود که از طرف مقام معظم رهبری (از طرف آقای میرمحمدی) تماس گرفته است و هدف کسب اطلاعات و هماهنگی دیدار رهبری با مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است.

در 30 خرداد سال 88 چه گذشت؟!

تجمع بدون مجوز حامیان موسوی به دعوت مجمع روحانیون مبارز از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد. در این تجمع که دیگر در آن جمعیت انبوه روزهای گذشته دیده نمی‌شد، بی‌اعتنایی مردم به این تجمع غیرقانونی با خشم اغتشاش ‌گران مواجه شد و این طیف که تلاش زیادی داشتند در 2 تجمع قبلی خود در میدان هفتم تیر و میدان امام خمینی وجهه‌ای مسالمت ‌آمیز از تجمعات خود نشان دهند و حتی از این اجتماع‌ها با عنوان «تجمع سکوت» و همراه با آرامش یاد می‌کردند، امروز بار دیگر دست به آشوب‌گری زدند. طی این اقدامات بیش از 10 نفر از هموطنان کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. اوباش با سنگ و کوکتل مولوتف به ناحیه بسیج مقداد در خیابان آزادی حمله کردند که با مقاومت بسیجیان مواجه شدند. همچنین اغتشاش‌ گران به مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان نیز حمله‌ور شدند و بخش‌هایی از مسجد را به آتش کشیدند.

انتشار فیلم قتل ندا آقا سلطان که در یکی از خیابان‌های فرعی منطقه امیرآباد تهران به صورت نامشخصی کشته شده است، موجی از هجمه تبلیغاتی بیگانگان علیه جمهوری اسلامی را به راه انداخته است. آنچه که در این بین بیش از همه مشکوک به نظر می‌رسد حضور فردی به نام آرش حجازی در بالای سر مقتول است. وی 24 ساعت قبل از این اتفاق از لندن وارد تهران شده است. حجازی پس از این واقعه از کشور گریخت و فردای آن روز سر از bbc درآورد .