پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- شلیک شش فروند موشک زمین به زمین نقطه‌زن و سوخت جامد ذوالفقار و شهاب از مرزهای غربی کشور به سمت مواضع و استحکامات داعش در شهر دیرالزور در شرق سوریه همچنان ابعاد پیدا و پنهانی دارد. این موشک‌ها پس از طی کردن مسیر 650 کیلومتری اهداف خود را منهدم کردند. 

خبرنگار «پارس» مطلع شد این تصمیم با مصوبه یک نهاد عالی انجام شده و این مصوبه بر اساس استدلالاتی بوده که فرمانده هان ارشد سپاه و به طور مشخص نیروی قدس مطرح کرده بودند که پس از تصویب و امضا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آن را اجرایی کرد.

اخبار دیگری که از منابع مطلع به «پارس» رسیده است:

* عملیات موشکی سپاه، حلقه تکمیل کننده عملیات آزادسازی سوریه از داعش و نیز عملیاتی بود که با هدف بر هم زدن طرح آمریکا در ایجاد منطقه فاصل بین ایران و عراق و سوریه انجام شد.

* دو فروند از شش موشک شلیک شده سپاه پاسداران مرکز فرماندهی داعش در شهر "المیادین" واقع در شرق استان دیرالزور و سوریه را هدف قرار داده که طی آن  "ابوعاصم اللیبیایی" فرمانده این گروه تروریستی تکفیری در شهر المیادین به همراه "عبدالقادر الفرانی ملقب به ابوالحارث" معاونش به همراه چند تن از محافظان این مقر به هلاکت رسیده اند. 

* 4 موشک شلیک شده به یک بیمارستان میدانی داعش اصابت کرده که موجب کشته و زخمی شدن کلیه حاضران شده است. این بیمارستان میدانی در محل یک ساختمان آموزشی مستقر و در لحظه اصابت موشکهای سپاه، ده ها تن از تروریستهای داعش برای دریافت خدمات درمانی در آن مستقر بودند که همگی به هلاکت رسیده اند. 

* عملیات موشکی سپاه با هماهنگی کامل کشورهای عراق و سوریه صورت گرفت که طی آن موشکها پس از شلیک از پایگاه های نظامی سپاه در استانهای کردستان و کرمانشاه دقیقا به اهداف تعیین شده اصابت کرده است.

* منابع میدانی اعلام کردند داماد ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر اصلی تروریست های داعش در دیرالزور سوریه به هلاکت رسیده است. سعد القصیدی معروف به ابوسعد امیر خود خوانده گروهک تروریستی داعش و فرمانده اصلی این گروه تروریستی در استان دیر الزور سوریه بوده است که در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر اصلی گروهک تروریستی داعش در دیرالزور سوریه به هلاکت رسیده است.

* در این حمله  تعدادی از فرماندهان و عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش به هلاکت رسیده اند که در میان آنها 6 تبعه کشور آفریقایی لیبی و دو سعودی نیز حضور داشته اند. 

* داماد ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر اصلی تروریست های داعش در دیرالزور سوریه به هلاکت رسیده است. همچنین سعد القصیدی معروف به ابوسعد امیر خود خوانده گروهک تروریستی داعش و فرمانده اصلی این گروه تروریستی در استان دیر الزور سوریه بوده است هلاکت رسیده است.

* یک منبع نزدیک به ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی آورده است: ایران به خاک سوریه یعنی اینکه ایران بغیر از حزب الله لبنان، بازوی دیگری برای مبارزه با اسرائیل در اختیار دارد و این مسئله زنگ خطری برای اسرائیل، آمریکا و اعراب حاشیه خلیج [فارس] محسوب می شود. کشوری که می تواند از کرمانشاه، داعش در خاک سوریه را هدف قرار دهد، با همان موشک ها می تواند تپه های جولان و مناطق دیگر را هم مورد اصابت قرار دهد

* حمله اخیر هشداری است برای اعراب حاشیه خلیج فارس؛ تاسیسات نفتی و امکانات نظامی این کشورها در 400 کیلومتری قلمرو ایران قرار دارند و آسیب پذیر هستند. آمریکا هم باید نگران پایگاه های هوایی و ناوهای دریایی خود در قطر و بحرین که در برد موشک های ایران هستند، باشد.

* علت اینکه شهر دیرالزور برای هدف قرار دادن داعش انتخاب شده راهبردی و نمادین هست. این شهر در حدود سه سال است که تحت محاصره داعش قرار دارد و عده ای از نیروهای سوری سرسختانه در حال دفاع از مردم این شهر هستند. آمریکایی ها در طول یک سال گذشته چند بار مواضع نیروهای سوری را هداف قرار داده‌اند که متعاقب این حملات تهاجم زمینی داعش شدت می گرفت که با مقاومت سرسختانه نیروی سوری تاکنون حملات داعش ناکام مانده است. همزمان که داعش در موصل و رقه شکست می‌خورد تلاش دارد تا دیرالزور را به عنوان اخرین پایگاه خود انتخاب کند و به همین دلیل طی چند روز گذشته گزارش های حاکی از حضور گسترده شبه نظامیان این گروه تروریستی در دیرالزور بود. با حمله موشکی به مقر تجمع شبه نظامیان داعش در دیرالزور این گروه ضربه سنگینی متحمل می‌شود و به سختی خواهد توانست خود را بازسازی کند. در واقع یکی از اهداف عملیات موشکی سپاه  می تواند جلوگیری از تمرکز و سازماندهی تروریستها در این منطقه باشد.