وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد به احتمال زیاد «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در حملات هوایی به جلسۀ رهبران این گروه در حومۀ جنوبی شهر رقۀ سوریه کشته شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در بیانیه وزارت دفاع روسیه تاکید شده است: «بر اساس اطلاعات اولیه، [احتمالا] البغدادی در حملات هوایی روسیه به شهر رقه در روز 28 ماه می، کشته شده است».

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود حملات هوایی مسکو به رقه - پایتخت خودخوانده داعش در سوریه - در ماه می، 30 فرمانده میدانی داعش را کشته است. در این حملات حدود 300 نفر از عناصر این سازمان هم کشته شده اند.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های سوخو 34 و 35 روسیه در تاریخ 28 ماه می به جلسه‌ای از فرماندهان داعش در شهر رقه حمله کردند و احتمالا ابوبکر البغدادی در همان جلسه کشته شده است.

وزارت دفاع روسیه افزود: «ابو الحاج المصری، ابراهیم النایف الحاج و سلیمان الشواخ از دیگر رهبران برجستۀ داعش اند که در این حمله کشته شده اند».

بر اساس بیانیۀ وزارت دفاع روسیه، برنامه ریزی برای این حمله زمانی آغاز شد که نیروهای نظامی روسیه در سوریه «اطلاعاتی دریافت کردند که نشان می داد جلسه ای در حومۀ جنوبی رقه تشکیل خواهد شد که شماری از رهبران داعش در آن شرکت خواهند کرد».

بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه بدست آورده، سران داعش و اعضای آن در جلسه نظامی مذکور گردهم آمده بودند تا نقشه خروج از شهر رقه از طریق گذرگاه جنوبی آن را بررسی کنند.

این وزارت اعلام کرد ارتش روسیه ابتدا هواپیماهای بدون سرنشین را برای زیر نظر گرفتن منطقه به کار گرفت و پس از آن، جنگنده های سوخو 34 و 35 را برای بمباران جلسه اعزام کرد.

گفته می‌شود قبل از این حمله هوایی روسیه به رقه، ایالات متحده در جریان انجام آن قرار گرفته بود.