بر اساس گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، «بهرام قاسمی» انفجار انتحاری شب گذشته در مسجد شیعیان کابل را به شدت محکوم و با دولت، ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

وی افزود: در شب ماه رمضان تروریست های مزدور با شکستن حرمت ماه پرودگار و حمله به عبادت کنندگان در خانه خدا، آنهم به نام اسلام به جنگ مسلمان رفتند و نشان دادند چگونه بانیان و آمران و عاملان ترور، خشونت، مرگ و جنایت همه مرزهای عقیدتی و اخلاقی را درمی نوردند و تشنه خون انسان های بی گناه اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد: بدنبال شکست های سنگین تروریست های افراطی بویژه داعش در عراق و سوریه، ناامنی کور و پراکنده در دیگر کشورهای منطقه در دستور کار هسته های ترور این گروه رو به زوال قرار گرفته است و وقایع تروریستی پی در پی در افغانستان نشان می دهد که این کشور مظلوم و مردم ستمدیده آن یکی از اهداف هرج مرج طلبانه و آشوبگرانه آنان است؛ از اینرو لزوم هشیاری هر چه بیشتر دولت و ملت افغانستان و دیگر دولت ها و ملت های خیرخواه و صلح دوست را برای همکاری و هماهنگی روزافزون برای مبارزه با این ددمنشی ها طلب می کند.

حمله انتحاری به مسجد الزهرا (س) در غرب کابل پایتخت افغانستان دست کم 10 کشته و زخمی برجا گذاشت. شاهدان گفتند که سه مهاجم که جلیقه انتحاری بر تن داشتند به این مسجد حمله کردند.