این روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم تواه لازاروف نوشت: آمریکا تهدید کرده است در خصوص مسائل حقوق بشر با گروه دیگری از کشورها همکاری می کند مگر آن که این نهاد 47 نفره تعصبات ضد اسرائیلی خود را متوقف کند و اصلاحاتی انجام دهد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در واشنگتن گفت: ما یا این مسئله را اصلاح می کنیم و کاری می کنیم که آن چه باید منعکس کنیم منعکس شود یا از حمایت از آن دست خواهیم کشید.

تیلرسون به کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت اگر آمریکا از این شورا عقب نشینی کند، می تواند راه های دیگری بیابد که بتواند با شرکایی که مانند خودش فکر می کنند مسائل حقوق بشر را به صورت چند جانبه بررسی کند.

فرانسیس رونی، یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از تیلرسون درباره کمک های مالی آمریکا به سازمان های بین المللی در بودجه سال 2018 از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل سوال کرد و تیلرسون به وی اطمینان داد که دفتر وی تعامل با برخی از نهادها به خصوص شورای حقوق بشر را بررسی می کند همانطور که وی چندین بیانیه قاطع درباره این نهاد صادر کرده است.

وی گفت: ما آنها را یکی یکی بررسی می کنیم و از خود می پرسیم که هزینه/ نفع آنها چیست. در برخی موارد ما یا قصد اصلاح آنها را داریم یا قصد خروج از آنها را.

تیلرسون افزود: ما به دقت این مسئله را بررسی می کنیم که ما، مردم آمریکا، در ازای سرمایه گذاری یا کمک مالی خود چه دریافت می کنیم. این یک تهدید نیست. این بار این یک گفتگوی جدی است و باید به یک نتیجه جدی برسیم.

وی در ادامه گفت: اگر شما نخواهید تغییر کنید، اگر نخواهید اصلاح شوید، بگذارید ما بدانیم و ما نیز یک رویکرد متفاوت را امتحان خواهیم کرد.

تیلرسون افزود: شورای حقوق بشر سازمان ملل یکی از نهادهایی است که ما در آن حضور داریم، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل به طور مستقیم در آن فعال است.

هیلی هفته گذشته در سفر به ژنو به طور علنی درباره احتمال خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل صحبت کرد. پس از اطلاع از این که این شورا قصد دارد از دیوان بین المللی دادگستری در لاهه بخواهد نظر مشورتی درباره اتهامات رژیم صهیونیستی در خصوص نقض حقوق بشر فلسطینیان صادر کند، دفتر هیلی بیانیه ای نیز صادر کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل سه مرتبه در سال برگزار می شود و هم اکنون سی و پنجمین جلسه آن در حال برگزاری است.