بیژن مقدم نوشت:

ایران سال‌هاست از تروریسم کور زخم‌های کاری بر تن دارد. تروریسم در دهه‌60، انفجارهای هدفمند، عملیات‌های انتحاری برای به شهادت رساندن امامان جمعه تا امروز که داعش خون می‌ریزد.

تفاوت چندانی بین داعش و منافقان از جهت مدل تسخیر ذهن و استحاله فکری نیروها، سبوعیت و وحشی‌گری وجود ندارد.

عملیات داعش در حرم امام و مجلس شورای اسلامی بخشی از هزینه‌ای است که جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم می‌پردازند. واقعیت آن است که اعزام نیروی ترور و عملیات به داخل کشور همواره وجود داشته اما به‌دلیل هوشمندی و خنثی‌سازی توسط نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات، هرگز موفق به انجام اهداف خود نمی‌شدند.

عملیات‌های تروریستی شبیه آنچه در حرم امام رخ داد فاقد هرگونه ارزش نظامی و عملیاتی است و در گروه عملیات‌های کور قابل دسته بندی است.

هرچند قضاوت درباره نحوه ورود تروریست‌ها به ساختمان ملاقات مردمی نمایندگان مجلس زود است اما عملیات تروریستی چهارشنبه نشان داد که ما هم آسیب‌پذیریم و باید مراقبت‌های بیشتری صورت بگیرد. ضروری است با آسیب‌شناسی شرایط حفاظتی اماکنی مانند مجلس، از وقوع حوادثی مشابه پیشگیری کرد. ضمن آنکه باید چون گذشته تلاش‌های نیروهای امنیتی کشور را ستود و قدر دانست و شبکه اطلاعاتی مردمی را فعال و در خدمت نهادهای مسوول قرار داد.

عملیات تروریستی چهارشنبه در تهران بار دیگر پرده‌هایی را کنار زد. باز چهره پلیدی از دولتمردان آمریکایی را دیدیم آنگاه که افکار عمومی مردم تهران و جهان درگیر و نگران بود، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

 این عملیات کور نشان داد که اگر نبرد مدافعان حرم در خطوط  مقدم دشمن و هوشمندی شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان ؟عج؟ طی ماه‌ها و سال‌های گذشته نبود، هر روز باید شاهد چنین فجایعی در شهرها و اماکن مقدسه می‌بودیم.

انجام این عملیات در زمانی که سقف اردوگاه مرتجعان عرب منطقه ترک برداشته می‌تواند معنادار باشد. حامیان همیشگی داعش و طالبان پول‌هایشان را برای همین روزها خرج تروریست‌ها  کرده‌اند تا در بن‌بست‌هایشان شاید خون‌ها و صداهای گوش خراش انفجارهای انتحاری راهی و مفری برایشان ایجاد کند.

مردم ایران فولاد آب‌دیده‌اند، تجربه سال‌های پس از انقلاب و به‌ویژه دهه 60 نشان داده است که هر چه دشمن بیشتر خون ریخته، اتحاد و انسجام مردم بیشتر شده است. لذا در این سرزمین داعش و منافقین و در یک کلام تروریست‌ها حقیرتر از آن هستند که بتوانند بذری از ترس در دل مردم ما بکارند. شهدای ما در حلب و تهران هزینه‌های ما برای مبارزه با تروریسم‌اند.