حسینعلی امیری در اسفراین تصریح کرد: نرمش قهرمانانه درواقع سیاستی برگرفته از این سیره نبوی و رفتار علوی است و این تدبیر آینده نگر، برای حفظ صلح و نیل به اهداف بزرگ مردم بود. 

وی با تأکید بر لزوم درس گرفتن از رویدادهای تاریخی صدر اسلام و سیره انبیا و ائمه اطهار(س) خاطرنشان کرد: صلح امام حسن(ع) مصداق فتح المبین و از هر جهادی بالاتر بود.

وی ادامه داد: برجام که با مجوز رهبری معظم انقلاب برای مذاکرات پیش رفت، با مدیریت دکتر روحانی و تلاش تیم مذاکره کننده ما به ثمر نشست و در پی آن، تحریم های 12 ساله و قطعنامه های پیاپی علیه کشورمان برچیده شد. 

وی ادامه داد: با برجام، ملت ما با حفظ عزت و سربلندی و دستیابی به حقوق هسته ای خود و به رسمیت شناخته شدن این حق از سوی جامعه جهانی، دوباره به بازارهای تجاری که قبل از آن در حال از دست رفتن بود، وارد شد و اکنون حضور معنادار شرکت های بزرگ دنیا و هیئت های تجاری از اقصی نقاط جهان را شاهد هستیم.

وی بازپس گیری بازارهای نفتی از دست رفته کشورمان، روند رو به رشد اقتصاد کشور، تورم تک رقمی، بهبود 10 پله ای ایران در شاخص های جهانی امید به زندگی، جهش 18 پله ای در آزادی اقتصادی و 32 پله ای در سهولت کسب و کار را از جمله نتایج برجام و دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: اکنون می توان گفت که کشورمان در مسیر حرکتی صحیح قرار گرفته و آینده خوب و روشنی در انتظار ملت ایران است. 

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس هم چنین ضمن ابلاغ سلام گرم رییس جمهور  به مردم خطه خراسان شمالی به خصوص شهرستان اسفراین، از حضور همیشگی آنان در صحنه های مختلف انقلاب و نظام اسلامی به ویژه انتخابات اخیر قدردانی کرد. 

امیری در پایان نیز با محکوم کردن اقدام کور تروریستی داعش در تهران، بر حفظ وحدت و انسجام داخلی در برابر توطئه های دشمنان تأکید کرد.