اشرف بروجردی، ضمن بیان آنکه زنان بسیاری در ایران می‌توانند در قامت وزارتخانه‌های مختلف قد علم کنند و تنها راه چاره، اعتماد به زنان متخصص و با تجربه کشور است گفت: در دولت دوازدهم براساس انتظارات جامعه زنان شاهد تغییراتی در انتخاب مدیران دولتی خواهیم بود و در این دوره زنان در عرصه مدیریت کلان هم چون مقام وزارت و ... حضور خواهند داشت.

وی درادامه ضمن بیان آنکه در زمان انتخابات ریاست جمهوری زمانیکه برای تبلیغات می رفتیم و مردم را به مشارکت دعوت می کردیم، یکی از نکات جدی مطرح شده از سوی زنان آن بود که آقای روحانی در حوزه زنان خیلی پررنگ وارد نشدند افزود: در آن زمان ما توجیه می کردیم که در دولت یازدهم لازم بود تغییر رویکردی به مشارکت زنان در عرصه تصمیم گیری و مدیریت به وجود بیاید زیرا در دوره قبل از  روحانی ضعف این رویکرد را داشتیم و بسیاری از افراد و شخصیت‌ها اساسا اعتقادی به حضور زنان در عرصه مدیریت نداشتند اما در دولت یازدهم این فرهنگ و ادبیات در کشور ایجاد شد که زنان باید به عرصه تصمیم گیری وارد شوند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: طبیعی است در دولت دوازدهم زنان در حوزه مدیریت کلان و تصمیم گیری‌های عالی نظام مشارکت داشته باشند؛ بنابراین باید به انتظارات زنان پاسخ داده شود و مطالبه آنها مورد توجه قرار گیرد زیرا نباید این طور باشد که همچنان بعد از گذشت 39 سال از انقلاب شاهد این باشیم که زنان فقط طرح موضوع کنند بلکه حضور زنان در عرصه مدیریت کلان باید در ذهنیت مدیران ارشد شکل بگیرد.

بروجردی در ادامه با تاکید برآنکه مطالبه زنان برای حضور در عرصه سیاست و تصمیم گیری انتظار نابجایی نیست بلکه به صورت طبیعی شکل گرفته است گفت: طبیعتا آقای رئیس جمهور که در بحث‌های انتخاباتی خود بر این مسئله تاکید داشتند حتما به این موضوع نیز جامعه عمل خواهند پوشید و این امر باید به مسئله ای الزامی تبدیل شود، نه آنکه بر اساس مصالح صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه در تمام وزارت خانه ها چنانچه زن توانمندی در آن عرصه حضور داشته باشد که هم تخصص داشته وهم جایگاه آن در جامعه شناخته شده باشد،می توان او را برای تصدی یک وزارتخانه معرفی کرد و تفاوتی ندارد کدام وزارتخانه‌ باشد گفت: نباید بحث حضور زنان در قامت وزیر به چند وزارتخانه خاص مثل آموزش و پرورش، آموزش عالی، ارشاد، وزارت کار و امور اجتماعی محدود شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: هر چند شاید امکان حضور زنان در این وزارتخانه ها بیشتر باشد اما به این معنا نیست که آنها فقط در این وزارتخانه‌ها می‌توانند تصدی امور را به عهده گیرند.

بروجردی در ادامه خاطرنشان کرد: درحال حاضر فقط بحث وزارتخانه را پیگیری می کنیم اما قاعدتا در آینده وقتی وزارتخانه‌ها شکل گرفتند به جایگاه‌هایی همچون معاونت وزیر، مدیران کل، سفرا، رایزنان فرهنگی و ... تسری خواهد یافت.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر زنان در عرصه سیاست و تصمیم گیری یا حضور ندارند یا حضورشان بسیار کمرنگ است؛به طوریکه شاید الان حدود سه نفر معاون وزیر زن در کشور داشته باشیم در حالیکه این حضور باید افزایش یابد یا در سفارتخانه‌ها فقط یک سفیر زن داریم که باید این حضور نیز ارتقاء یابد.

گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضورم در وزارت علوم شایعه است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه در پاسخ به این سوال که برخی گمانه زنی ها از انتصاب وی بعنوان وزیر علوم حکایت می کند گفت: اصلا رویکردمان در  وزارت علوم این نیست که حتما یک زن وزارت این وزارت خانه را برعهده گیرد بلکه در این حوزه نیازمند وزیری قوی هستیم و تا زمانیکه فردی مانند فرجی دانا را در کشور داریم در صورت رای مجلس  به ایشان، برای ما بهترین انتخاب، معیار و ملاک در وزارت علوم خواهند بود.

بروجردی ادامه داد: گمانه زنی ها درخصوص حضور من در وزارت علوم نیز شایعه‌ای بی ربط است که هیچ ارتباط موضوعی با بنده  ندارد چند هنوز مرکب حکم من در کتاب خانه ملی خشک نشده است و طرح این جابجایی هیچ ضرورتی ندارد بلکه این صحبت ها بیشتر شایعات و تصورات افراد است که به زبان آورده می‌شود.

مولاوردی، گزینه خوب دولت یازدهم

وی در خصوص عملکرد معاونت زنان و امور خانواده در دولت یازدهم نیز گفت: مولاوردی به شدت توانست در مقابل تهدیدها، ارعاب‌ها، انگ‌زنی‌ها مقاومت کند و درحالی‌که انرژی زیادی از فرد گرفته می‌شود تا بتواند این مسائل را اصلاح کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی  در پایان گفت: بسیاری از دروغ‌هایی که درباره مولاوردی و معاونت زنان و امور خانواده دولت یازدهم از سوی برخی گفته می شود باید بررسی و مشخص شود زیرا معتقدم مولاوردی گزینه ای بسیار خوب در دولت یازدهم بود و همانطور که رئیس جمهور در دولت دوازدهم بهتر می‌تواند اقدامات خود را عملیاتی کند، او نیز بهتر می‌تواند منویات دولت را در این معاونت اجرایی کنند.