«علیرغم اینکه شهردار تهران در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری هواداران حسن روحانی را قشری چهاردرصدی از متخلفین مالی کشور عنوان کرده بود در پی قطعی شدن نتایج انتخابات شورای شهر تهران، شنیده می شود معاونان و نزدیکان قالیباف قصد دارند یک به یک از مسئولیت های خود در شهرداری استعفا دهند تا دچار حسابرسی های شورای شهر جدید نشوند!» این خبری است که در چند روز اخیر بارها و بارها از سوی سایت ها و رسانه های مختلف منتشر می شود و از یک طرف باعث تشنج و از سوی دیگر باعث پاسخگویی مسئولان، مدیران و حتی معاوانان شهردای شده است.

این شایعه ها اما وقتی قوت گرفت که چند روز پیش عیسی شریفی، معاون امور مناطق و قائم مقام شهردار تهران استعفای خود را عنوان کرد و رسانه ها با گفتن «دومینوی استعفا و فرار از مسئولیت» به این نکته دامن زدند که معاونان و مسئولان شهرداری یک به یک می خواهند استعفا دهند تا در دوره جدید راه بر حسابرسی از تخلفات شهرداری تهران بسته بماند.

حتی بعد از استعفای شریفی شایعه استعفای امانی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران نیز به گوش رسید که البته از سوی وی تکذیب شد.

در این گزارش مروری داریم به صحبت هایی که در چند روز اخیر در این باره مطرح شده است. در همین راستا هم با معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و همچنین معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز به گفت و گو پرداختیم.

بازار شایعات در مورد شهرداری تهران نه تنها با پایان یافتن انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر دوره پنجم، نه‌تنها فروکش نکرد که داغ‌تر هم شد. یکی از شایعاتی که طی چند روز اخیر بسیار به گوش می‌رسد در مورد ترک خدمت برخی از معاونان شهردار تهران است که باعث شده بسیاری از مسئولان نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

از جمله کسانی که در رد این موضوع صحبت کرد معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران بود که در این رابطه توضیحاتی داده است. ناصر امانی شایعه ترک خدمت معاونان شهردار پایتخت را رد و در گفت‌وگویی عنوان کرد: «معاونان و مدیران مدیریت شهری تهران همانند گذشته در محل کار خود حضور دارند و این شایعات مانعی در روند خدمتگزاری خادمان شهروندان ایجاد نخواهد کرد.»

 معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر رد شایعه‌هایی درباره ترک خدمت معاونان شهردار پایتخت گفت: «ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک پروژه‌های مرتبط با هریک از معاونت‌های شهرداری تهران با حضور شهردار پایتخت و معاونان ایشان افتتاح خواهد شد.»

او با اشاره به تدوین برنامه‌ای جامع برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در ٢‌ماه آینده گفت: «تعداد زیادی پروژه همانند افتتاح خط ٧ مترو، راه‌اندازی باغ کتاب، انتقال پایانه شرق و... را در دستور کار داریم که طی مدت زمان باقیمانده از این دوره مدیریت شهری به سرانجام خواهد رسید.»

امانی در ادامه با اشاره به استعفای معاون امور مناطق و هماهنگی شهرداری پایتخت عنوان کرد: «این استعفا مربوط به سال گذشته بوده و دلیل آن نیز بیماری دختر آقای شریفی است.»

معاون شهردار تهران با اظهار تأسف از شایعه‌هایی در این باره گفت: «در اواخر روزهای سال ١٣٩٥ پزشکان متخصص با بررسی شرایط دختر آقای شریفی به ایشان اعلام کردند که ادامه معالجه باید در خارج از کشور انجام شود. در همین راستا معاون امور مناطق و هماهنگی شهرداری پایتخت استعفای خود را تقدیم دکتر قالیباف کرد اما بنا بر شرایط موجود، قرارشد که بررسی استعفا به سال ۹۶ موکول شود. پس از برگزاری انتخابات اخیر، شهردار پایتخت با استعفای آقای شریفی موافقت کرد و ایشان نیز برای نظارت بر نحوه درمان دخترشان به خارج از کشور سفر کرد.»

 امانی در پایان تأکید کرد که مدیران شهری تا آخرین دقایق خدمت با قدرت به کارشان ادامه خواهند داد.

 

از استعفا خبری نیست؛ همه سر کار خود هستند

علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در پاسخ به شایعه استعفای معاونان شهرداری گفت: «خیر، صرفا یکی از معاونان شهرداری تهران به دلیل کسالت فرزندش سفری داشته که برای درمان از کشور خارج شده است. اما باقی 8 معاون، تمام شهرداران22 منطقه و همه مدیران دیگر شهرداری در محل خدمت خود هستند و با تلاش مضاعف در حال انجام وظیفه اند تا ماه های پایانی این دوره از مدیریت شهری نیز بتوانند پروژه های بیشتری را به اتمام برسانند و کارهای نیمه تمام را تکمیل کنند تا به وظیفه و خدمت شان به خوبی بپردازند.»

پژمان پشمچی زاده، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز گفت: «چنین صحبت هایی از همان ابتدا شایعه ای بیش نبود. تمام معاون ها و مدیران شهری در شهرداری سر کار خود هستند و با دلیل و مدرک می توان چنین خبرهایی که سایت ها و رسانه های مختلف نقل می کنند را تکذیب کرد.»