حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن  که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: حکومت آل‌سعود امتداد راهبردی نظام استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه است؛ با وجود تمام امتیازات و باج‌هایی که این رژیم به غربی‌ها داده است اما هر روز بیشتر تحت سلطه و نفوذ آن‌ها قرار می‌گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مستکبران با تمام امپراتوری رسانه‌ای خود به دنبال القای روحیه تسلیم، تمکین و ظلم‌پذیری در میان ملت‌ها هستند.

وی افزود: اگر مجاهدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و خانواده آنها نبودند، آیا امروز چنین امنیتی را در کشور داشتیم؟

رئیسی اضافه کرد: روز گذشته چند تروریست در تهران به تعبیر مقام معظم رهبری ترقه‌بازی کردند، ملت ایران در دوران دفاع مقدس در برابر به اصطلاح قدرت‌های بزرگ جهانی ایستادند و بساط تروریسم‌های بزرگتر از این‌ها را جمع کردند.

وی تشریح کرد: 17 هزار نفر مردم بی‌گناه که در میان آنها رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور بودند، به دست منافقین و داعشی‌های آن روزگار به شهادت رسیدند؛ بدون تردید قهرمان ملی این کشور در مبارزه با تروریسم، امام راحل ماست که خوب شناخت و صحیح در برابر جریان خبیث منافقین موضع‌گیری کرد، اگر آن ایستادگی‌ها نبود، امروز کشور این امنیت را نداشت.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: قدردانی از جوانان غیوری که جانشان را فدای این کشور و اسلام کردند، جانبازانی که 30 سال با عارضه قطع نخاع بر بستر هستند و خانواده‌هایی که با مشکلات این فقدان‌ها و عارضه‌ها دست پنجه نرم می‌کنند، لازم است این قدردانی‌ها باید نه تنها در سخن که در عمل باشد.