محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح 55 پروژه منطقه 6 گفت: ما هر جه داریم به برکت خون شهدایی است که آگاهانه سلامت خود را داده‌اند و به برکت امام بزرگی است که جز برای خدا سخن سخن نگفت و جر در راه خدا گام برنداشت. 

وی ادامه داد: همیشه این را متذکرم که روستازاده هستیم و به برکت مجاهدت‌ها فرصتی پیدا شد،‌جزو خانواده های ضعیفی بودیم که اگر خودمان کار نمی‌کردیم امکان ادامه تحصیل نبود، برای امروز شاکریم و تا روزی که توان در بدن است، توفیق خدمت مردم شریف، متدین و با هر سلیقه و دینی را داریم. 

وی با اشاره به اینکه 200 میلیارد تومان هزینه پروژه‌های منطقه 6 در قالب 55 پروژه شده است، گفت: مهمترین هدف انقلاب این بوده که سرنوشت مردم به دست خودشان باشد، در شهرداری هر چیزی متعلق به مردم است، بودجه و کارش هم متعلق به مردم است. مصداق عینی است که مردم باید در همه شئونات، بروز و ظهور داشته باشد، لذا براساس این باور و تجربه جهانی که سیستم‌های غیرمتمرکز و اینکه در شهرداری‌ها مردم دخیل باشند، هستیم و بر این اساس، شورایاری‌ها باید شکل بگیرد. 

قالیباف گفت:‌متأسفانه جز در تهران، در کلان‌شهرهای دیگر شورایاری‌ها شکل نگرفته هر چند بارها توصیه و تلاش کردم به مدت یک یا دو سال در برخی شهرها اجرا شد، اما آنها معتقدند مزاحم نمی‌خواهیم، در حالی که شورایاری‌ها می‌دانند که مردم در محلات چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند. 

شهردار تهران تصریح کرد: 380 محله در شهر تهران شورایاری محلات، مدیر و سرای محلات دارد، اما متأسفانه در چند ماه اخیر بخشنامه‌ای آمده که برای دور پنجم شورایاری‌ها انتخابات برگزار نشود که این تصمیم درست و خوبی نیست.

وی ادامه داد: برخی از حرف‌ها گفته می‌شود که گذشت زمان آن را نشان داده و قضاوت می‌کند و خیلی هم مهم نیست که چه می‌گویند، کار در شهرداری در پستو شدنی نیست، خواب و بیداری مردم و زندگی آنها با شهرداری سر و کار دارد و نمی‌توان خدشه‌ای به آن وارد کرد، در نتیجه مردم بهترین قضاوت را در حوزه عملکردها خواهند داشت. 

قالیباف افزود: هرگز مدعی نیستیم و نتوانسته‌ایم آنطور که شأن مردم بوده خدمت کنیم، اما در این 12 سال لحظه‌ای از کار و تلاش دریغ نکرده‌ام و اگر کوتاهی بوده، بیش از این توان من نبوده است، اما گاهی بی‌انصافی می‌شود و می‌گویند شهر در حوزه سازه، کالبدی و ساختاری کارش پیش رفته و در نرم‌افزاری نه، یا می‌گویند شهر سوخته و سازه نبوده است. 

وی گفت: در این سالها شهر تهران بدون حب و بغض و نگاه سیاسی اداره شده است و هر کسی که در مجموعه شهرداری فعالیت کرده، دو ویژگی داشته، انسانی سالم و معتقد به نظام با هر سلایق سیاسی و ویژگی دیگر؛ کارآمدی او بوده است. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه همیشه از دو سلیقه سیاسی تحت فشار بوده است، گفت: همه دوستانی که مدیریت شهر را به دست خواهند گرفت بدانند، نگاه سیاسی در مدیریت شهرداری سم مهلکی برای خدمت به مردم است. 

وی گفت: هفته آینده خط 7 مترو افتتاح می‌شود و خط 6 نیز تا قبل از پایان این دوره افتتاح خواهد شد، یعنی هر 8 خط مترو با مسافت 300 کیلومتر در این دوره افتتاح شده است،‌در حالی که روزی که شهرداری را تحویل گرفتم فقط 70 کیلومتر خط مترو بوده است. 

قالیباف گفت:‌تمامی احداث تقاطع‌ها، بزرگراه ها، تونل‌ها براساس طرح درازمدت شهری بوده و نیمی از زیرساخت‌هایی که از تاریخ بلدیه بیش از صد سال در شهرداری شکل گرفته، متعلق به این دوره است که این موضوع را با عدد و رقم می‌توان بررسی کرد. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی و فرهنگی کارهای بزرگی شده است، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر، سلامت،‌ ورزش، مسجد، سینما،‌ تئاتر،‌ استعدادیابی در محلات و... کارهای خوبی انجام شده به طوری که 7 میلیون مترمکعب این سرانه‌ها به شهر اضافه شده است. 

وی افزود: گاهی برخی‌ها یادشان میرود که در شهر چه اقداماتی انجام شده، شاید اگر برج میلاد را ببینند، فکر کنند مربوط به 50 سال پیش است، یادمان نمی‌رود که چقدر پروژه رها شده در شهر بود

قالیباف تصریح کرد: شهرداری با شعار، تضعیف و تهمت کارش پیش نمی‌رود جایی است که تلاش، کار و فعالیت می‌خواهد. شهر احتیاج به کار، همفکری و همراهی مردم دارد. 

وی گفت: برای دوستان جدیدی که مدیریت را به دست می‌گیرند و از مردم هم خواهش دارم از این بابت که شهر از نظر زیرساختی به جایی رسیده که اگر بخواهیم کیفیت زندگی ارتقاء یابد حضور یکایک مردم را در همکاری با شهرداری می‌خواهیم و در صورتی کیفیت زندگی بهتر می‌شود که فرهنگ شهروندی را ارتقا دهیم.