تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (10 خردادماه 96) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر به رئیس جمهور در مورد عدم ابلاغ رسمی لغو سند 2030 که به دنبال حذف دین و اخلاق از نظام آموزشی است، تذکر داد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به اتفاق 10 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌ جمهور عنوان کردند به جای عذرخواهی از مقام معظم رهبری، تأکید می‌کنید که از سند 2030 نمی‌گذارم. در صورت ادامه این روند طرح سوال از رئیس‌جمهور انجام خواهد شد.

فریدون احمدی نماینده مردم زنجان به رئیس‌جمهور لزوم استفاده از نیروهای جوان در کابینه جدید و پرهیز از تکرار دولت پیرمردها را متذکر شد.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر کشور خواستار توضیح علت تعلل استانداری تهران در ابلاغ رأی سلب عضویت عضو متخلف شورای شهر لواسانات به فرمانداری شمیرانات شد.

حسن بهرامی نماینده مردم نهاوند در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تعیین تکلیف فوری سپرده‌گذاران موسسه مالی آرمان و کاسپین جهت پرداخت اصل و سود سپرده آنها شد.

سیدعلی قدیانی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار تسریع در انتزاع کمیته پارالمپیک از کمیته ملی المپیک شد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در تذکری به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران موسسه مالی فرشتگان و کاسپین شد.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در تذکری به وزیر صنعت خواستار صدور دستور عاجل برای جلوگیری از فعالیت شرکت فاقد صلاحیت حرفه‌ای (سارایل) اسپانیا از بازار فولاد ایران شد.

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از برخوردهای امنیتی با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و اصحاب رسانه شد.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد متأسفانه به دلیل عدم نظارت بانک مرکزی موسسه مالی و اعتباری کاسپین که با مجوز بانک مرکزی بوده، باعث از بین رفتن سرمایه‌های مردم شده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

علی‌محمد شاعری و ولی داداشی نمایندگان بهشهر و آستارا در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کردند چرا حق سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین از طریق بانک مرکزی پیگیری و تعیین تکلیف نمی‌شود.

نادر قاضی‌پور و روح‌الله حضرت‌پور نمایندگان ارومیه در تذکری به وزرای امور خارجه، کشور، اطلاعات و دفاع خواستار برخورد با کشور ترکیه و اقلیم کردستان شمال عراق در اعزام تروریست به داخل کشور ایران و به شهادت رساندن مرزبانان غیور ایرانی شدند. 

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر نیرو عنوان کرد که با توجه به گرمای هوا، مردم استان سیستان و بلوچستان قادر به پرداخت هزینه برق خود نیستند و شرکت‌های برق نسبت به قطع برق مردم اقدام می‌کنند، لطفاً مساعدت بفرمائید.

جبار کوچکی‌نژاد و ذبیح نیکفرد نمایندگان رشت و لاهیجان در تذکری به وزیر علوم عنوان کردند که چرا کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شود و همچنین در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کردند که چرا سهم تعاونی در اقتصاد کشور تحقق نمی‌یابد و همچنین در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کردند که چرا بعد از انتخابات به سایت‌ها و مطبوعات منتقد دولت فشار وارد می‌کنید و آنها را به دادگاه معرفی می‌کنید.

رضا شیران نماینده مردم مشهد به وزیر راه و شهرسازی در مورد عدم ابلاغ به موقع مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص پدیده شاندیز تذکر داد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی جدی به علت ضعف فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها در مسابقات باشگاه‌های آسیا که باخت تحقیرآمیز تیم استقلال به العین امارات را در پی داشته است، شد.