محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تداوم رایزنی‌ها جهت انتخابات هیأت رئیسه مجلس، گفت: دخالت‌هایی را از سوی دولت و برخی جناح های سیاسی در ترکیب گزینه‌های پیشنهادی فراکسیون‌ها شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این دخالت‌ها به صورت توصیه از سوی نهادها، احزاب و اشخاص گوناگون بوده است بدین صورت که از فراکسیون‌ها می‌خواستند به ترتیب خاصی ترکیب فهرست خود را برای هیأت رئیسه تدوین کنند. 

پورمختار با تصریح بر اینکه برای نواب رئیس گزینه‌های دیگری مدنظر دارند، گفت: توافقی برای کلیت ترکیب هیأت رئیسه میان سه فراکسیون صورت نگرفته است.

وی با رد خبر توافق سه گزینه از سه فراکسیون برای منشیان و کارپردازان مجلس اظهار داشت: آخرین توافق ما کماکان همان ترکیب 6 به 6 است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فشارهای بیرونی به فراکسیون‌ها در گزینه‌های پیشنهادی آنان برای هیأت رئیسه بی‌تأثیر نبوده است، گفت: دولت و جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند نظر نهایی فراکسیون‌ها را به سمت افراد خاصی برای هیأت رئیسه سوق دهند و از جمله ابزارهایی هم که در این مسیر به کار گرفته‌اند وعده و وعیدها درباره حوزه‌های انتخابی نمایندگان است که این مایه تأسف است چرا که نمایندگان مجلس نباید تحت تأثیر این گونه فشارها قرار گیرند.