الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: جلسات  مختلفی با فراکسیون مستقلان ولایی برگزار کردیم و در تمام این جلسات بر  حضور رئیس و نواب رئیس در هیئت رئیسه تأکید  کردیم. 
 
وی ادامه داد: ما تنها خواستار تغییر جزئی در مورد منشی‌ها و کارپردازها شدیم که نهایتا ابتدا پیشنهاد 5+4 مطرح شد و حتی آ‌نها پذیرفتند یک خانم از فراکسیون زنان در هیئت رئیسه حضور داشته باشند اما نهایتا روز گذشته در جلسه مشترک که فراکسیون مستقلان ولایی و نمایندگان ولایی که مطهری به نمایندگی از فراکسیون امید در آن حضور داشت آنها اعلام کردند که با یکدیگر به توافق رسیده‌اند.
 
حضرتی تأکید کرد: فراکسیون مستقلان و نمایندگان ولایی بر اساس توافق 6+6 تصمیم گرفتند آقای حاجی بابایی را به جای مطهری و احتمالا کاظم جلالی را به جای پزشکیان در هیئت رئیسه مجلس قرار دهند.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه خواسته فراکسیون امید که سه وضعیت موجود هیئت رئیسه است که شامل نمایندگانی از هر سه فراکسیون بوده، گفت: هنوز راه مذاکره باز است اما در صورت عدم توافق، فراکسیون امید لیستی مجزا خواهد داشت زیرا حضور مطهری برای ما خط قرمز بوده و از آن نمی‌گذریم.
 
عضو فراکسیون امید اظهار داشت: تلاش ما این بود که لاریجانی با رای بالای 250 نماینده، همچنان رئیس مجلس باقی بماند اما در صورت عدم پذیرش فراکسیون‌های دیگر درباره کف خواسته فراکسیون امید، ما برای تمام رده‌های هیئت رئیسه لیستی مجزا ارائه می‌کنیم.