یدالله طاهر‌نژاد عضو حزب کار و سازندگی درباره حل مشکلات کشور در  دولت دوازدهم اظهار داشت: کشور مشکلات عدیده‌ای دارد و حل آن زمان می‌برد اما رفع فقر، محرومیت و ایجاد معیشت سالم و لازم یک امر ضروری است و در اولویت دولت دوازدهم قرار دارد و دولت ضمن آنکه باید به رفع فقر الزام کند باید برای حل مشکلات اساسی کشور نیز بکوشد.

وی افزود: روحانی در پیامی که برای تقدیر و تشکر از ملت ایران و حماسه حضور بر حل مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد و در اولین مصاحبه تلویزیونی خود نیز وعده داد چهره فقر را از جامعه بزداید.

طاهر‌نژاد تصریح کرد: روحانی نگفته که مشکلات اقتصادی در 40 سال حل نمی‌شود بلکه تأکید کرده است که برخی مشکلات ریشه‌ای هستند و مدت زمان زیادی برای حل آن اختصاص می‌یابد و به طور حتم مشکلات اقتصادی در دولت دوازدهم به صورت قابل توجهی حل خواهد شد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی بیان داشت: دولت حل مشکلات اقتصادی را در سال گذشته کلید زده به عنوان مثال سه برابر کردن یارانه کسانی که در اصطلاح دچار فقر خشن هستند در اولویت کار دولت دوازدهم قرار می‌گیرد و اکنون نیز برنامه ریزی‌های مدونی صورت پذیرفته تا چهره فقر از کشور زدوده شود و بنده نیز بسیار امیدوار هستم که دولت دوازدهم سریعا به حل مشکلات اقتصادی بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در بودجه سال 96 دولت برای بخش عمده‌ای از مشکلات کشور راهکارهایی را تعبیه کرده است و امیدواریم که ظرف یکی دو سال آینده آن بخشی از جامعه که از فقر شدید رنج می‌برد شرایط بهتری را تجربه کند و البته رونق اقتصادی بسیاری در تمامی کشور به وجود خواهد آمد.