پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام  خمینی(ره) امروز یکشنبه هفتم خرداد در مراسم افطاری با جمعی از ایتام که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد، طی سخنانی گفت: باعث خرسندی است که پس از ماه ها تلاش، مستمری تحت پوشش این نهاد  افزایش یافت و این نشان دهنده تلاش و عزم مجلس برای کمک و حمایت از این گروه از جامعه است.

فتاح یادآور شد: از سویی دیگر بعد از تصویب این مصوبه از سوی مجلس، تردید داشتیم که دولت آن را اجرایی کند اما خوشبختانه دولت آن را عملیاتی کرد و اکنون 2 ماه است که مستمری مددجویان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: البته اینکه مستمری این افراد به حساب یارانه آنها واریز می شود با متن قانون و مصوبه مجلس همخوانی ندارد که البته دولت موافقت کرده که مستمری خرداد ماه این افراد را به حساب جداگانه ای واریز کند.

رئیس کمیته امداد یادآور شد: ما به دنبال استفاده از ظرفیت مجلس برای گره گشایی از مشکلاتمان هستیم تا از این افراد حمایت شود.

براساس این گزارش، در ادامه این مراسم، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی نیز ضمن تشکر از نمایندگان برای افزایش مستمری مددجویان، افزود: در برنامه ششم توسعه نیز مجلس نگاه حمایتی خوبی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشت که این مهم جای خوشحالی است.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: کاهش آسیب های اجتماعی از جمله دغدغه هایی بود که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید داشتند که در برنامه ششم به آن اشاره شد.

وی افزود: همچنین گسترش اورژانس اجتماعی و اجرای آن در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت، ثبت الکترونیکی مداخلات طلاق برای کاهش این معضل و اجرای پایلوت آن در 11 استان از برنامه سازمان بهزیستی است.

بندپی تاکید کرد: کنترل معلولیت زدایی و استفاده از مشاوره های ژنتیک با همکاری این سازمان و وزارت بهداشت از دیگر برنامه هایی است که در سازمان بهزیستی دنبال می شود و امید است به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.