«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز، مدعی شد این کشور شیوه مقابله با گروه تروریستی داعش را از «جنگ فرسایشی» به «راهبرد انهدام» تغییر داده است.
 
متیس در این گفتگوی تلویزیونی که امروز (یک‌شنبه) پخش شد، اظهار داشت آمریکا مقابله نظامی با داعش را در کشورهای سوریه و عراق افزایش داده است. وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد هدف آمریکا جلوگیری از فرار عناصر داعش از مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی در خاورمیانه و شمال آفریقا و انجام حملات تروریستی در کشورهای غربی است. 
 
این اظهارات متیس در حالی بیان می‌شود که کمتر از یک هفته از انفجار تروریستی شهر منچستر که جان 22 نفر را گرفت، می‌گذرد.  
 
وزیر دفاع آمریکا همچنین در ادامه اظهاراتش، قربانی شدن غیرنظامیان را در آنچه وی جنگ علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه خواند، اجتناب ناپذیر دانست و مدعی شد آمریکا به لحاظ انسانی همه توان خود را به کار می گیرد تا از این اتفاق جلوگیری شود.
 
طبق گزارش سازمان های غیر دولتی، حملات آمریکا و ائتلاف تحت فرماندهی این کشور از سال 2014 در عراق و سوریه به قربانی شدن بیش از پیش غیر نظامیان منجر می شود. ائتلاف آمریکایی به صورت رسمی به کشته شدن بیش از 450 غیرنظامی از آغاز حملات هوایی در سال 2014 از جمله کشته شدن 105 نفر در موصل در 17 مارس اذعان کرده است.
 
ایروارز، سازمان غیر دولتی مستقر در لندن، شمار قربانیان این حملات را دست کم 3681 نفر اعلام کرده است. پنتاگون روز پنج‌شنبه به کشته شدن 105 غیر نظامی در حمله هوایی به موصل در 17 مارس اذعان کرد.