نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در طرح سوال خود از نعمت زاده، وزیر صنعت و معدن اظهار داشت: هر ایرانی باید به خود ببالد و محتاج شرق و غرب نباشد همچنین کالاهای اساسی توسط ایرانیان تولید و به مصرف برسد تا از واردات بی‌رویه جلوگیری شود.
 
وی افزود: تا سال 1400 و تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید فولاد در کشور باید به 54.6 میلیون تن افزایش یابد، همچنین بر اساس تحقیقات باید میزان تولید این صنعت تا پایان سال 94 به 47.63 میلیون تن می‌رسید و باید 9 میلیون تن هم صادرات انجام می‌شد اما متأسفانه با عملکرد ضعیف و بازدارنده هنوز نتوانستیم به تولید داخل این محصول دست پیدا کنیم چه برسد به صادرات.
 
قاضی‌پور ادامه داد: صنعت فولاد زیرساخت توسعه کشور شناخته می‌شود بر این اساس باید در این  زمینه تولید داخلی داشته باشیم اما متأسفانه اقدامی صورت نگرفته و باید اعلام کنم تنها هزینه‌ها افزایش یافت در حالی که باید اهداف کلان توسعه صنعت فولاد کشور تا سال 1400 به کشورمان اختصاص پیدا می‌کرد.
 
نماینده مردم ارومیه گفت: 5 نفر از مدیران عامل و سرپرستان شرکت ملی فولاد عزل و نصب شدند و انتظار داشتیم طرح‌های نیمه تمام دولت‌های گذشته را با حداقل هزینه به اتمام برسانید اما متأسفانه روند امور برعکس شد.
 
وی بیان داشت: در تمام دنیا هر کارخانه فولاد با کمتر از 5 میلیون تن سقف تولید قابلیت سرمایه گذاری ندارد اما از آنجایی که دستمزد کارگران در کشورمان بسیار ناچیز بوده و مواد سوختنی ارزان است حداقل فولاد با ظرفیت 2.5 میلیون تن تولید می‌شود که سود و زیانی هم ندارد.
 
قاضی‌پور در تذکری به وزیر صنعت و معدن اظهار داشت: انتشار اخبار کذب به مجلس جرم محسوب می‌شود و بر اساس ماده 206 می‌توان شما را به قوه قضاییه ارجاع داد چرا که شما دارای سه سهام مدیریتی هستید و یکی از سهام شما نیز به 20 درصد رسیده است.
 
نماینده مردم ارومیه با اشاره به پرونده حقوق‌های نجومی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری افراد خاطی در پرونده حقوق‌های نجومی را باید مجازات کرد تنها عزل و برکناری مسئولان کافی نیست و نباید برداشتن نامتعارف و پول‌های نجومی به فراموشی سپرده شود بر این اساس مسئولان باید نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف پیگیری‌های لازم را اعمال کنند.
 
وی ادامه داد: اکثر مراجع تقلید درباره حرام بودن پرداخت‌های غیرمتعارف تأکید داشتند بنده نیز طی نامه‌ای به مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کردم دریافتی‌ها را به تفکیک سال 93 و 94 اعم از حقوق، اضافه کار، پاداش، کارانه، تولید، حق حساب و...گزارش دهند اما متأسفانه تا به امروز هنوز پاسخی دریافت نشده است.
 
قاضی‌پور خطاب به وزیر صنعت و معدن یادآور شد: شما حقوق پایه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان را 30 میلیون تومان اعلام کردید در حالی که پایه حقوق وی 46 میلیون تومان است چرا باید گزارش کذب به کمیسیون مجلس شورای اسلامی ارائه شود؟
 
نماینده مردم ارومیه افزود: آیا در اصفهان بانوان تحصیلکرد وجود ندارند که مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همسر خود را به عنوان مشاور ذوب آ‌هن منصوب کرده است؟ حدود اختیارات مدیرعامل فولاد مبارکه چه اندازه است که همزمان در چند شرکت عضو هیئت مدیره هستند؟ 
 
وی ادامه داد: بسیاری از فرزندان شهدا، ایثارگران شاغل در ذوب آهن درخواست اعمال آئین نامه استخدامی فصل ۱۶ را دارند، اما شما این موضوع را قبول نکردید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: بیمه عمر و حوادث بازنشستگان ذوب آهن همچنان بلاتکلیف است پس چرا رسیدگی نمی‌کنید.