محمدجواد ابطحی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری اعلام کرد: مشکل مملکت سرود ربنا و غیر آن نیست؛ بلکه مشکل کاسپین و ثامن‌الحجج و عدم واریز درآمدهای پتروشیمی است که صادر می‌کنیم و برنمی‌گردد.

او گفت: آقای خواننده معلوم‌الحالی خودش در سال ۸۸ تقاضا کرده که برنامه‌هایش از صداوسیما پخش نشود،‌ حالا هم خودش تقاضا کند که دو مرتبه پخش شود. این در حد هیات دولت نیست که در این مسائل ورود کند.

نماینده عضو جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد که مجلس همچنان در راس امور باقی بماند و گفت: این امر جز با حفظ اقتدار مجلس و عملکرد مطلوب نمایندگان و هیات رییسه مجلس میسر نیست.

نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در مجلس دهم در ادامه خواستار برخورد بدون اغماض و با قاطعیت قوه قضاییه با گزارش تخلفات انتخابات شد و گفت: اگر استاندار، فرماندار و یا هر مسئولی فراتر از وظایف خودش و با سوءاستفاده از مقام و قدرت اقدامی کرده، باید سریعاً محاکمه شود و نتیجه آن به مردم اعلام شود.

او گفت: به رییس‌جمهور منتخب تذکر می‌دهم در ادبیاتش تجدیدنظر کند و از اظهارات هنجارشکنانه بپرهیزد. ملت ما با کسی عهد اخوت نبسته‌اند و اگر کسی خطوط قرمز نظام را نادیده بگیرد مردم در رای خود تجدیدنظر می کنند که امیدوارم کار به آنجاها نکشد.

ابطحی همچنین در پایان خواستار عمل به وعده‌های دولت در زمینه احیای زاینده رود و ایجاد اشتغال ۹۵۵ هزار نفری در سال شد.