آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای اظهار داشت اگر در سبد رأی یک کاندیدا آرای واقعی او ریخته شود، این آراء پاک و حلال است و اگر آرای دیگری به اشتباه یا عمد در سبدش ریخته شود این آرا پلید و حرام است.

متن بیانیه آیت‌الله موحدی کرمانی به شرح زیر است:

ملت شریف ایران

اینجانب در جلسه‌ای جمله ای گفتم که در فضای مجازی منعکس شد و هرکس تفسیری داشت که بعضاً ناروا بود، لازم می‌دانم مقصودم را بیان نمایم. در جلسه‌ای بحث درباره یکی از کاندیداها و آراء او بود و نظر بنده را می‌خواستند. بنده گفتم این 16 میلیونی که اعلام شده براساس اطلاعات واصله و این که احدی در صحت  این آراء تشکیک نکرده آراء واقعی اوست و بنده این رأی بالای مردمی و حلال را به ایشان تبریک می‌گویم.

دراینجا لازم می‌دانم کلمه حلال را معنا کنم. اگر در سبد رأی یک کاندیدا آرای واقعی او ریخته شود، این آراء پاک و حلال است و اگر آرای دیگری به اشتباه یا عمد در سبدش ریخته شود این آرا پلید و حرام است. تخلف در انتخابات یک امر طبیعی است و مرجع تشخیص، طبق قانون شورای محترم نگهبان است.

همه منتظریم نظر شورای محترم نگهبان را بدانیم، چه بسا پس از تحقیقات کامل بعضی آراء کاسته و بعضی افزون گردد. البته هرچه باشد در نتیجه انتخابات مؤثر نخواهد بود و جناب آقای روحانی پس از تأیید شورای محترم نگهبان و تنفیذ رهبری برای 4 سال دیگر رئیس جمهور می‌باشند.