سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه در نطق میان دستور امروز خود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات 29 اردیبهشت ماه برگ زرین دیگری بر تارک انقلابمان بود و موجب صیانت کشورمان در برابر تهدیدهای روزافزون آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی منطقه‌ای آنان شد. 
 
وی ادامه داد: انتخاباتی که نشان از شور و شعور مردم با مشارکت 41 میلیون نفری داشت و حضور بیش از 73 درصد مردم ایران از هر فکر، سلیقه و گرایش نشان داد که قلب همه مردم ایران برای نام و آینده ایران می‌تپد. 
 
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: پیروز واقعی و اصلی این انتخابات مردم هستند و هدایت‌گر مسیر پیروزی و حضور ده‌ها میلیونی مردم، رهبری معظم انقلاب بودند که فرصت حضور برای همه اندیشه‌ها، سلایق و تفکرات را فراهم نمودند و مردم را دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات کردند. 
 
نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات اخیر بیانگر مطالبات متراکم در جامعه بود، بیان کرد: دو جریان قدرتمند 23 و 16 میلیونی مردم وارد عرصه کارزار انتخاباتی شدند تا نیازهای عینی جامعه مطالبه شود. 
 
وی گفت: نیاز هم‌زیستی، درک متقابل اجتماعی و فرهنگی، حل مشکلات اقتصادی، مشکلات جوانان، مشارکت بانوان و زنان در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی، خروج از رکورد اقتصادی، توجه ویژه به ظرفیت‌ها و پتانسیل نسل جوان،‌ رسیدگی به معضلات حاشیه‌نشینان شهری و محرومان و ده‌ها مسئله دیگر از جمله مطالبات جدی مردم بود. 
 
قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: قطعا رئیس جمهور منتخب ضمن درک پیام‌های پیدا و پنهان جامعه که در عرصه کارزارهای انتخاباتی مطرح شد، می‌بایست با کار، تلاش، همت مضاعف و بهره‌گیری از تجربه چهار سال گذشته فصل جدیدی از اقدام، عمل،کار و پاسخگویی به مطالبات عینی مردم شریف ایران را آغاز کند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: از زحمات دست‌اندر کاران امر انتخابات رسانه‌های جمعی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، مطبوعات، فعالان فضای مجازی، کارکنان و مدیران صدیق صدا و سیما که با تلاش شبانه‌روزی حماسه‌ای جدید در صفحه سیاسی تاریخ ایران رقم زدند و موجب شدند بیش از 41 میلیون ایرانی با دل و جان پای صندوق‌های رای حاضر شوندف سپاسگزاری می‌کنم. 
 
وی به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و در این مورد گفت: با گذشت بیش از یک سال از عمر مجلس دهم و علی‌رغم پیگیری‌های متعدد بنده مشکلات عدیده‌ای در حوزه انتخابیه پا بر جاست که نیازمند عزم و همت جهادی مسئولان اجرایی و دولتی دارد. 
 
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: وضعیت نابسامان کشاورزان در پرداخت مبالغ هنگفت آب بها و عدم مکانیزاسیون در بسیاری از اراضی حوزه انتخابیه، برداشت محصول را برای کشاورزان مقرون به صرفه نمی‌کند. 
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است مسئولان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای حل این معضل طرحی نو در اندازند، افزود: تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌سازی از جمله تکمیل پروژه چهارده ساله راه مشهد سرخس که اخیرا پس از هفت سال وقفه مجدد شروع به کار کرده است بسیار ضروری است.
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه این مسئله موجب شده تا تمام مسیر این جاده به جاده مرگ در استان خراسان رضوی لقب گیرد، اظهار داشت:  تکمیل و توجه به خط راه‌آهن مشهد فریمان که می‌تواند نقش عمده در انتقال جمعیت حومه شهر مشهد به فریمان داشته باشد   رونق اقتصادی را به همراه دارد. 
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مسئولان شورای عالی مناطق آزاد می‌خواهم با توجه به تصویب شدن منطقه آزاد سرخس در این شورا و تصویب این امر در هیئت وزیران، سریعا لایحه منطقه آزاد سرخس به مجلس ارائه دهند. 
 
قاضی‌زاده هاشمی افزود: با تصویب بندر خشک منطقه سنگ‌بست این منطقه می‌تواند به عنوان منطقه ویژه انرژی و به عنوان چهار راه ترانزیتی انرژی شهر مشهد ایفای نقش کند.
 
نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه تصریح کرد: از مدیران وزارت صنعت و سازمان مالیاتی کشور می‌خواهم با اعطای مالیات بر ارزش افزوده کارخانه ایران خودروی خراسان به بخش احمد آباد، موجب رونق اقتصادی و توسعه اجتماعی و بیش از هفتاد روستا این بخش شوند.
 
وی افزود: مسئولان وزارت نیرو با اجرای خط انتقال آب مشهد ملک آباد، بینالود ضمن ارتقا سطح خدمات و تامین آب پایدار، زمینه را برای احداث شهرک زیارتی جدید در حومه شهر مشهد فراهم کنند.
 
قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین معضلاتی که منطقه با آن روبرو است  وضعیت نفت و گاز می‌باشد، بیان کرد: وضعیت نابسامان صدها تن از کارکنان قراردادی نفت و گاز شهرستان سرخس با وضعیت شغلی نامعلوم که متاسفانه توسط وزارت نفت تعیین تکلیف نمی‌شود و به دلیل ضعف مفرط مدیریتی مدیران شرکت نفت مرکزی ایران میادین گازی توس و عطار به بهره‌برداری نرسیده است.
 
وی ادامه داد: با قطع گاز ترکمنستان در زمستان گذشته بسیاری از صنایع استان ناچار به استفاده از سوخت‌های دیگر شدند و گاز مصرفی شش استان کشور در معرض تهدید جدید واقع شد.
 
قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: بی‌توجهی عینی و عملی مسئولان نفت و گاز منطقه خوان‌گیران،عدم سرمایه‌گذاری موثر، بی‌توجهی به وضعیت نیروی انسانی، عدم توجه به پیوست اجتماعی در منطقه، کشته  شدن جمعی از مهندسان نفت و گاز در سوانح رانندگی، عدم توجه به گسترش صنایع پایین‌دستی و ده‌ها مسئله بیانگر این است که سرخس تبدیل به اولویت آخر مسئولان شده است.
 
نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه گفت: این امر از چشم مردم منطقه پنهان نبوده و در زمان لازم تصمیم مناسب در برابر عاملان و کارگزاران این معضلات به کار خواهند بست.
 
وی خاطر نشان کرد: لازم است تا تعهدات داده شده به خانواده‌های زلزله‌زدگان در فریمان رضویه و سرخس عملی و  امیدوارم کمک‌های بلاعوض و وام‌های کم بهره توسط بنیاد مسکن سریعا محقق شود.