"بهرام پارسائی" سخنگوی فراکسیون امید در تشریح جلسه روز گذشته مجمع عمومی فراکسیون متبوع خود گفت: این جلسه بیشتر برای بررسی گزارش کمیته تعاملی این فراکسیون بود که به منظور مذاکره با فراکسیون مستقلان ولایی تشکیل شده بود. 
 
وی ادامه داد: علی مطهری نماینده مردم تهران از سوی فراکسیون امید در جلسه روز گذشته فراکسیون مستقلان ولایی و نمایندگان ولایی شرکت کرد که در نهایت مشخص شد دوستان حاضر به همکاری با فراکسیون امید نیستند. 
 
پارسایی تصریح کرد: آنها مستقیما به وی اعلام کردند که با یکدیگر تفاهم کرده و قرار است لیستی با عنوان 6+6 در انتخابات هیئت رئیسه مجلس ارائه کنند یعنی 12 کرسی هیات رئیسه را به صورت مساوی میان خود تقسیم کرده‌اند و با این تعبیر هدفشان حذف کامل فراکسیون امید از این انتخابات بوده و خواهان حذف مطهری و وکیلی هستند.  
 
سخنگوی فراکسیون امید تاکید کرد: مطهری بعد از حضور در جلسه فراکسیون‌های مستقلان ولایی و نمایندگان ولایی اعلاک کرد که آنها لیست خود را طبق آرای اعضای فراکسیون برای حضور در هیئت رئیسه انتخاب کرده‌اند که دیگر قابل تغییر و حذف نیست اما فراکسیون امید همچنان خواهان حفظ آرامش فضای کنونی مجلس بوده و به ادامه مذاکره با این 2 فراکسیون‌ اصرار دارد. 
 
وی اذعان داشت: انتظارمان همان حفظ وضعیت موجود و تعداد کرسی‌های کنونی در هیئت رئیسه مجلس است اما دو فراکسیون مستقلان و نمایندگان ولایی مذاکره را به پایان خط رسانده‌اند. 
 
سخنگوی فراکسیون امید گفت: به هر حال بعد از انتخابات 29 اردیبهشت ماه انتظار این بود که کرسی‌های بیشتری در اختیار فراکسیون امید قرار بگیرد اما زیاده‌خواهی و انحصارطلبی دوستان برای حذف فراکسیون امید از انتخابات هیئت رئیسه باعث شده که ما هم بالاجبار برای همه ارکان هیئت رئیسه یک لیست مجزا ارائه کنیم. 
 
وی با بیان اینکه امروز درباره مسعود پزشکیان به عنوان گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس رای‌گیری انجام شد، اظهار داشت: پزشکیان با رای اکثریت انتخاب شد اما روز سه‌شنبه درباره دیگر اعضای هیات رئیسه و تکمیل لیست امید تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد.