عوض حیدرپور با بیان  اینکه ما با شرایط جدیدی در آرایش خاورمیانه جهان اسلام و منطقه عمومی خودمان روبرو هستیم گفت: در این آرایش جدید ما شاهدیم که مجددا آن پان عربیسمی که قبلا صدام سردمدار آن بود، به رهبری عربستان در حال شکل‌گیری است.
 
این استاد دانشگاه دافوس با بیان اینکه عربستان ابتدا ائتلافی را تحت عنوان ائتلاف یمن درست کرد و به یمن حمله کرد خاطرنشان کرد: حالا هم در حال تشکیل ائتلافی با حضور ارتش های جهان اسلام است.
 
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: زمامداران عربستان در حال ایفای همان نقشی هستند که صدام می‌خواست در دهه هشتاد در منطقه به عهده بگیرد.
 
وی افزود: بنابراین ممکن است آتش جنگ در کل منطقه شعله‌ور شده و چنانچه این اتفاق رخ دهد خیلی از کشورهای منطقه درگیر جنگ می‌شوند و خواه ناخواه بخشی از فعالیت‌های ایران هم درگیر جنگ خواهد شد.
 
حیدرپور سفر ترامپ به عربستان را در پی قراردادهایی عنوان کرد که بین عربستان و امریکا و بین امارات و آمریکا بسته می‌شود.
 
استاد دانشگاه دافوس با تاکید بر اینکه اینها در راستای یک آتش‌افروزی در منطقه گام برمی‌دارند اظهار داشت: مسئولین ما باید خیلی دقیق و حساب شده به گونه‌ای حرکت کنند که هیچ گونه بهانه‌ای دست دشمن ندهند.
 
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: هر گونه اقدام عاقلانه عربستان با برخورد جدی ایران روبرو خواهد شد و ما هم به مسئولین جوان عربستان توصیه می‌کنیم گول آمریکا را نخورند، چون پاسخ ایران محکم و کوبنده خواهد بود.
 
وی در ادامه با اشاره به پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی در طول همه سال‌هایی که از عمر انقلاب اسلامی گذشته است بیان داشت: پشتوانه مردمی از مهمترین مولفه‌های قدرتی است که ایران از آن برخوردار است ولی در عربستان این وضعیت کاملا برعکس است چون آنها پشتوانه مردمی نداشته و تنها متکی به جنگ‌افزار و مشاوره‌های نظامیان آمریکایی هستند که هنوز توسط ایرانیان تحقیر می‌شوند.