«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اتهاماتش را علیه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» حول پرداخت نکردن کافی سهم دفاعی و نظامی تکرار کرد.

ترامپ طی سخنرانی در نشست سالانه کشورهای عضو ناتو در «بروکسل» پایتخت بلژیک با بیان اینکه متحدان آمریکا در ناتو به اندازه کافی برای توان بازدارندگی هزینه نمی‌کنند، نسبت به وقوع حملات تروریستی مشابه انفجار اخیر در شهر «منچستر» هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» با اینکه کمک‌های مالی به ناتو داوطلبانه است اما ترامپ در سخنرانی غیرمنتظره‌اش گفت برخی کشورهای اروپایی عضو ناتو مبلغ بسیار زیادی را به ایالات متحده و خود سازمان بدهکار هستند.

وی همچنین افزود: «تروریسم باید در مسیرش متوقف شود زیرا در غیر اینصورت وحشتی که در منچستر و دیگر مکان‌ها رخ داد، برای همیشه ادامه خواهد داشت. نگرانی‌های امنیتی شدید دلیل صراحت زیاد من در گفتن اینکه اعضای ناتو باید سهم کمک‌های مالی خود را بپردازند، است.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اما بجای انتقاد از این لحن ترامپ، صحبت‌های او را تایید کرده و تصریح کرد با اینکه وی «بی‌پرده» سخن گفت اما «پیغام شفافی را درباره انتظارات متحدان» رساند.