پنتاگون به کشتار 105 غیرنظامی در پی حمله ائتلاف آمریکا در موصل در ماه مارس اعتراف کرد.

یکی از مقامات پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که عملیات ائتلاف در ماه مارس در موصل که طی آن یک حودروی حامل مهمات متعلق به داعش هدف قرار گرفت، موجب مرگ 105 غیرنظامی شده است.

سی.ان.ان نیز پیش از این در گزارشی نوشت که اخبار و گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که نیروهای آمریکایی اقدامات احتیاطی لازم در راستای جلوگیری از فرود دو بمب به مسجدی در شمال سوریه که صدها نفر در آن حضور داشته‌اند را به عمل نیاورده است.

رسانه‌های محلی عراق در ماه مارس گزارش دادند که گزارش داند که تنها در یک عملیات جنگنده‌های ائتلاف در غرب موصل یک خودروی حامل مواد منفجره متعلق به گروه تروریستی داعش را هدف قرار دادند که این حمله به کشته شدن بیش از 200 غیرنظامی در منطقه منجر شد. 

از زمان ورود ائتلاف به رهبری  آمریکا به عراق و سوریه و عملیات جنگنده‌های آن تاکنون تعداد زیادی از غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند.

روز چهارشنبه دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که در پی عملیات جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در شهر «رقه» سوریه 16 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر در سوریه روز پنجشنبه نیز در پی عملیات ائتلاف آمریکا در دیرالزور 35 غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.