"حجت‌الاسلام یدالله حبیبی" دبیرکل جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی پیرامون  انتظارات احزاب از دولت دوازدهم، اظهار داشت: انتخابات در نظام‌های دموکراتیک بدون وجود احزاب قدرتمند که طرفداران و اعضایشان را بسیج می‌کنند، امکان‌پذیر نیست.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه جایگاه احزاب در قانون اساسی قوی است، گفت: با برنامه‌ریزی درست، دقیق و بها دادن به احزاب می‌توانیم به سمتی برویم که حضور و مشارکت مردم علاوه بر این شوری که دارد با معناتر شود.
 
حجت‌الاسلام حبیبی تصریح کرد: وقتی مردم عضو حزب باشند آموزش‌های لازم را می‌‌بینند و انتخاب آنان به سمت برنامه و استراتژی پیش می‌رود و تبلیغات هیجانی و حجمی بر انتخاب‌ها تأثیر نمی‌گذارد.
 
دبیرکل جبهه ایستادگی بیان داشت: در  تهران و کلان‌شهرها مردم لیستی رأی می‌دهند و این مساله حاکی از تقویت گرایش‌های حزبی و سیاسی آنان دارد.
 
وی با تاکید بر ضرورت نظرخواهی دولت و مجلس از احزاب در تدوین لایحه و طرح، اضافه کرد: احزاب و تشکل‌ها در نقد صحیح دولت‌‌ها کمک می‌کنند و خانه احزاب می‌تواند نقش مشاور خوبی برای دولت و مجلس داشته باشد و نظرات صاحب‌نظران را بگیرد.
 
حجت‌الاسلام حبیبی گفت: با مشورت احزاب و گروه‌های مؤثر و مرجع دولت‌‌ها می‌توانند با تدوین لایحه‌ قوی و ناظر به حل مشکلات جامعه، کمک کنند.
 
وی پیرامون کمک مالی دولت به احزاب و تشکل‌ها، تصریح کرد: دولت‌ها از کمک مالی به احزاب منع نشده‌اند و می‌توانند با سازوکارهای حمایتی خود احزاب را تحت پوشش قرار دهند.
 
دبیرکل جبهه ایستادگی خاطر نشان کرد: اینکه احزاب تصورشان این باشد که حتما باید توسط دولت حمایت شوند درست نیست و آن زمان حزب معنا پیدا نمی‌کند لذا باید افرادی حزب تشکیل دهند که توانایی اداره آن را دارند.