"طیبه سیاووشی شاه عنایتی" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با کمرنگ نمودن فرهنگ ایثار و شهادت و حذف درس‌های مروج فرهنگ دفاع مقدس در مدارس اظهار داشت: 8 سال دفاع مقدس نه تنها بخشی از تاریخ این کشور است بلکه هویت ماست.
 
وی با اشاره به نقش آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آرامش و امنیت امروز ما مرهون رشادت‌های رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس است. 
 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: باید فرهنگ دفاع مقدس را به شیوه های نوین به نسل بعدی منتقل کنیم.
 
وی با بیان ابعاد دفاع مقدس و لزوم ترویج همه ابعاد این واقعه عظیم یادآور شد: باید حوادثی که در دوران دفاع مقدس رخ داده است را بازخوانی کنیم. 
 
سیاووشی تاکید کرد: البته بازخوانی وقایع دوران دفاع مقدس باید به شیوه نوینی انجام شود تا برای نسل جوان هم جاذبه داشته باشد و ما هرچه در این زمینه (ترویج فرهنگ دفاع مقدس) کار انجام دهیم مسلما کافی نیست.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش چگونه می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند گفت: وزارت آموزش و پرورش با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای نوین فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت را منتقل کند.
 
وی تاکید کرد: باید یاد بگیریم که از ابزار و تکنولوژی در این زمینه استفاده کنیم و دفاع مقدس تجلی قهرمانانه نقش آفرینی رزمندگان و شهدا در دوران نبرد حق علیه باطل است. 
 
سیاووشی در پایان خاطر نشان کرد: باید همه تلاشمان را انجام دهیم تا فرهنگ دفاع مقدس ترویج شود و به فراموشی سپرده نشود.