محمدامین رضازاده دبیر کمیسیون ماده ده احزاب پیرامون ثبت مجوز فعالیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در این کمیسیون، اظهار داشت: براساس قانون جدید احزاب، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان مجوز فعالیت داشته و دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا احزاب جدیدی مجوز فعالیت دریافت کرده اند یا خیر؟ گفت: در این باره درخواست‌هایی داشتیم اما قانون جدید احزاب در آذر ماه سال گذشته ابلاغ شده است و در مرحله تدوین مقررات، آئین نامه و دستورالعمل های این قانون هستیم باید این موارد تدوین شود تا بتوانیم به احزاب جدید مجوز بدهیم. 

رضازاده پیرامون نقاط قوت و ضعف قانون جدید احزاب، تصریح کرد: قانون جدید احزاب نقاط قوت خوبی دارد، قانون قبل در سال 1360 تصویب شده بود که براساس ضرورت‌های روز به اصلاحاتی نیاز داشت.

وی اضافه کرد: قانون جدید احزاب به واقعی سازی احزاب کمک می کند براساس این قانون حزب ملی باید حداقل 300 عضو  در 15 استان دفتر داشته باشد تا بتواند فعالیت کند.

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب ادامه داد: مطابق قانون جدید، احزاب استانی برای فعالیت، باید در نصف شهرستان های آن استان شعبه داشته باشند لذا تمامی احزابی که واقعی هستند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: در قانون جدید پیش بینی شده است که اگر احزاب طی فرصتی یک ساله نتوانند خود را با قانون مذکور تطبیق دهند تمدید نمی شوند و این نقطه قوتی برای این قانون است.
 
رضازاده پیرامون ترکیب کمیسیون ماده ده احزاب براساس قانون جدید، اظهار داشت: قانون جدید احزاب، پیش بینی کرده که دو عضو به ترکیب کمیسیون ماده ده یعنی یک دبیرکل کشوری و یک دبیرکل استانی اضافه شود و به نوعی دبیران کل احزاب هم در تصمیم گیری ها حضور خواهند داشت.

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب پیرامون اینکه از چه زمانی براساس قانون جدید فعالیت های کمیسیون مذکور آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: احزاب باید خودشان دبیرکلی که به کمیسیون ماده ده اضافه خواهد شود را انتخاب کنند، لذا احتمالا ماه آینده جلسه انتخاب دبیران کل را برگزار می کنیم و کمیسیون کار خود را آغاز خواهد کرد.