سردار «علی فضلی»، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه دوم خرداد در مراسم گرامی داشت فتح خرمشهر که در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، درباره عملیات بیت المقدس و نقش تیپ ۳۳ المهدی در این عملیات، اظهار داشت: خرمشهر نگین عملیات بیت المقدس است؛ عملیاتی که در یک مثلث واقع در منطقه بصره، اهواز و خرمشهر صورت گرفت و نتیجه آن هم آزادسازی خرمشهر و ۵۷۰۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده کشورمان، کشته و زخمی شدن ۱۶ هزار نفر از نیروهای بعث عراق و اسیر شدن ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای دشمن، بود.

وی افزود: در این عملیات تیپ ۳۳ المهدی می بایست عملیات فریب را در منطقه «فکه» انجام می‌داد که پس از موفقیت در این ماموریت، برای تقویت تیپ ۳۱ عاشورا از مرحله سوم وارد عملیات بیت‌المقدس شد.
سردار فضلی با اشاره به اینکه تیپ ۳۳ المهدی از رزمندگان ۱۴ استان از جمله «تهران، البرز، سمنان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان» تشکیل شده بود ادامه داد:  در عملیات فریب که بر عهده این تیم بود موفق شدیم ۱۵۶۰ نفر را اسیر بگیریم و حتی یک بالگرد دشمن را هم مجبور کردیم سالم به زمین بنشیند که پس از به اسارت گرفتن سرنشینان آن، بالگرد را تحویل هوانیروز ارتش دادیم.

وی در ادامه به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود تاکید کرد:  امام در سال ۶۱ با فتح خرمشهر، نوید پیروزی اسلام را در برابر زورگویان داد لذا اگر امروز مقاومت اسلامی در «عراق، سوریه، لبنان، یمن، غزه» و دیگر بلاد اسلامی وجود دارد، این الگو گرفته از مقاومت فرزندان امام در برابر ارتش صدام و فتح خرمشهر است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: فتح خرمشهر اعتماد به نفس و عزت و اقتدار رزمندگان اسلام را به حدی بالا برده که امروزه می بینیم عربستان و شیوخ عرب منطقه برای اینکه جلوی مقاومت اسلامی بایستند با چه ذلتی ۳۸۰ میلیارد دلار یعنی نیمی از ذخایر ارزی خود را به خرید تسلیحات نظامی از آمریکا اختصاص می‌دهند.

وی اضافه کرد: آنها از یک طرف رقص شمشیر اجرا می‌کنند و از سوی دیگر اموال مسلمانان را به تاراج می‌برند و علاوه بر این همه آنها جمع می‌شوند تا با توطئه بتوانند مقاومت اسلامی را با شکست مواجه سازند اما این آرزو را به تو می‌برند.

سردار فضلی در ادامه گفت: تاثیر فتح خرمشهر در مناسبات بین‌المللی کشورمان نیز تاثیر مستقیمی داشت به عنوان مثال تا قبل از عملیات بیت‌المقدس در «اوپک» اعتنایی به وزیر نفت  کشورمان نمی‌کردند اما وقتی این عملیات با پیروزی به اتمام می‌رسد، این وزیر نفت کشورمان است که قیمت نفت را در اوپک تعیین می‌کند.