محمد امین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه نکات محوری را پیش روی مسئولان اجرایی قرار می‌دهند و راه را برای آنان روشن می‌کنند، اظهار داشت: نظرات ایشان همواره راهگشای مسئولان اجرایی از جمله قوه مجریه است.
 
وی با اشاره به اینکه در پیامی که رهبر انقلاب به مناسبت حماسه 29 اردیبهشت و خطاب به دولت دوازدهم صادر کردند به نکاتی مانند توجه به روستاییان و اقشار طبقه کم درآمد جامعه و جوانان اشاره شده است، افزود: ایشان به رئیس‌جمهور منتخب و دولت آینده تاکید کردند تا نسبت به مبارزه با فساد و توسعه متوازن و دقت در توزیع عدالت در کشور توجه ویژه شود. 
 
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه در برنامه‌های رییس‌جمهور همواره موضوع استفاده از ظرفیت‌های جوانان مورد توجه بوده است گفت: انشالله در دولت دوازدهم همه اولویت‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند در دستور کار مسئولان اجرایی قرار خواهد گرفت.
 
رضازاده با اشاره به اینکه این انتخابات هم مانند سایر انتخابات کارکردهایی از جمله انتظارات و مطالبات جدیدی که از سوی مردم مطرح می‌شود را به همراه دارد و همه جریان‌ها و کاندیداها به این نیازها توجه می‌کنند و بعضا وعده‌هایی هم می‌دهند، گفت: وعده‌هایی که مسئولین می‌دهند به‌عنوان تعهد آنان تلقی می‌شود و یک تعامل و قرارداد دوطرفه است.
 
وی با بیان اینکه کاندیداها و مردم در طول انتخابات به ترتیب نظرات، پیشنهادهات و نیازهای خود را مطرح می‌کنند و کاندیدا متعهد می‌شود تا به وعده‌هایش عمل کند، اضافه کرد: گرچه این تعهدات جایی نوشته نمی‌شوند اما تعهداتی اخلاقی به حساب می‌آیند، به‌ همین دلیل این تعهدات و وعده‌ها برعهده مسئولان اجرایی است که به نمایندگی از دولت و رییس جمهور در مناصب مختلفی که حضور دارند، تلاش کنند تا جامه‌ی عمل به خود بپوشانند.
 
رضازاده تاکید کرد: نمایندگان دولت در دستگاههای مختلف نه تنها در مقابل رای‌دهندگان بلکه در مقابل همه مردم مسئول هستند تا علاوه بر وظایف ذاتی که بر دوش دارند به مردم خدمت کنند و هم اینکه در تحقق وعده‌های مشخص شده تلاش کنند.