«ژورنال تخصصی ارتش آمریکا» در تازه‌ترین مطلب پیرامون ایران، با انتشار مطلبی به بحث درباره توان صنایع نظامی ایران در ارتقا موشک‌های نقطه زن پرداخت.

ژورنال ارتش آمریکا در این گزارش با اشاره به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و این‌که از ایران خواسته شده در پی موشک‌هایی با توان حمل کلاهک اتمی نباشد، نوشت: ایران در سایه توافق هسته‌ای دست‌کم تا کنون 10 موشک بالستیک آزمایش کرده است.

این در حالی است که بیشتر اخبار در این زمینه درباره افزایش برد این موشک‌ها است و رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران مدعی شده که کشورش به نسبت موشک‌های  نسل « اسکاد» که از دقت اصابت چندانی برخوردار نبودند، اینک گام‌های بزگی را در این زمینه برداشته است.

نشریه یاد شده در ادامه نوشت: ادعای مقام‌های ایران درباره افزایش دقت هدف گیری موردی مبالغه آمیز نیست. این کشور در مارس 2016 دو موشک مختلف بالستیک «قدر» را از رشته های کوه‌های البرز در نزدیکی دریای خزر شلیک کرد که بنابر گزارش‌ها با موفقیت به اهداف خود در ساحل «مکران» اصابت کردند.

ژورنال ارتش آمریکا ادامه داد: رشد دقت هدف گیری موشکی ایران عامل تحریک کننده در رقابت های تسلیحاتی و موشکی بین کشورهای عرب خواهد شد. در حالی‌که اسرائیل شاید نگران چنین  فعل و انفعال‌هایی باشد، اما با دفاع ضد موشکی قادر است صرف نظر از دقت اصابت کلاهک موشک‌ها با این نوع تهدیدها مقابله کند.

در خاتمه این مطلب آمده است: ارتقا توانمندی نقطه زنی موشکی ایران بیانگر رشد فنی صنایع نظامی بومی این  کشور بوده و مبین این است که تلاش‌های غرب برای جلوگیری از ارسال فن آوری با کیفیت بالا و قطعات با کاربری دوگانه به ایران نتیجه نداده است.