مسعود پزشکیان در خصوص راهکارهای بهبود وضیعت زوج‌های ناباروری اظهار کرد: دولت برای حمایت از زنان و مردان نابارور تاکید کرده است، خوشبختانه مجلس نیز اقداماتی را در تأمین منابع مالی برای رفع این بیماری انجام داده؛ کاهش هزینه‌های درمان ناباوری از جمله این اقدامات است. 

 وی با بیان اینکه پوشش بیمه برای حمایت از این گروه ضروری است، ادامه داد: در راستای بهبود وضیعت این زوج‌های ناباروری باید مراکز دولتی درمان ناباروری زنان و مردان در استان تقویت شود. 

 عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: زوج‌های نابارور درصدی از جمعیت کشور را درگیر کرده است؛ بنابراین باید طرحی همچون طرح تحول  سلامت آغاز شود  تا این زوج‌ها هزینه های کمتری را متحمل شوند. 

 پزشکیان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان و بیمه‌ها باید هزینه‌های درمان ناباروری را ارزیابی کرده و نسبت به پوشش بخش‌های مورد نیاز این قشر اقدام کنند. 

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به تقویت نهادها و موسسات حمایتی برای درمان ناباروری مردان و زنان عنوان کرد: وزارت بهداشت و درمان همچنین باید این ظرفیت را در استان ایجاد کند؛ چراکه یکی از بندهای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی است؛ بنابراین باید شاهد حمایت بیشتری باشیم.